Toyotu RAV4 asi netreba väčšine špeciálnejšie predstavovať. V ponuke japonskej značky sa nachádza už dlhé roky a okrem tradičných motorizácií sa pýši taktiež mimoriadne účinným i skvelo vyladeným hybridným pohonom. Okrem toho je pre tých, ktorí majú pravidelne k dispozícii možnosť externého nabíjania, možné model vybaviť aj plug-in hybridným systémom. Aj v redakcii HN sme už niekoľkokrát hostili najnovšiu generáciu obľúbeného SUV, teraz však prichádza v azda najatraktívnejšej podobe.
Automobilka totiž teraz dopriala svojmu favoritovi – RAV4 sa radí medzi najpredávanejšie športovo-úžitkové vozidlá na svete vôbec – novú výbavu GR Sport, ktorá čerpá zo športovej divízie Gazoo Racing. O kvalitách „GR-ka“ sme sa už mohli presvedčiť počas testu šialene zábavného a kvalitného GR Yaris alebo znovuzrodenej legendy GR Supra.
V prípade Toyoty RAV4 však ide „len“ o výbavový stupeň, rozpoznateľný vďaka označeniu GR Sport, a nie GR ako v prípade ostrých modelov, ktorý však okrem atraktívnejšieho vzhľadu prináša aj niekoľko technických odlišností. Za týždeň po boku novinky sme zoskupili hlavné plusy, no našlo sa aj niekoľko mínusových bodov. Ktoré sú to?
(+) Dynamickejší zovňajšok
Samozrejme, najväčším benefitom pre zákazníkov bude v prípade voľby výbavy GR Sport zvýraznený dynamický vzhľad modelu. RAV4 v novom prevedení pôsobí agresívnejšie, hoci oproti mohutnejšiemu dojmu s výbavou Adventure je to, pochopiteľne, zameranie skôr na športovosť. Exteriér je tak obohatený o bočné lišty, lemy blatníkov či ozdobné prvky na dverách batožinového priestoru v čiernom lakovaní.
Zostáva vám 80% na dočítanie.