Moderné automobily majú dnes v sebe zakomponovaný celý rad bezpečnostných a asistenčných systémov, ktoré dokážu predchádzať alebo aspoň výrazne zmierňovať následky v prípade nehody. Nie každý motorista však využíva najnovší prémiový model alebo lepšie vybavené kúsky z dielne „ľudovejších“ výrobcov, takže spoliehať sa výhradne na schopnosti auta je zatiaľ nemožné. Nehovoriac o tom, že vozový park na Slovensku patrí k jedným z vôbec najstarších a jeho vek sa šplhá k 15 rokom.
Ruku k zvyšovaniu bezpečnosti na cestách prikladá preto i polícia, ktorá sa snaží častejšie dohliadať na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, prispieva k osádzaniu meračov rýchlosti, radarov alebo priamo v premávke trestá nezodpovedných vodičov a využíva tiež objektívnu zodpovednosť. Vysoké pokuty pritom majú odstrašiť potencionálnych cestných pirátov od rizikovej jazdy a porušovania predpisov, čo sa však stále ukazuje ako neúčinné.
Najrizikovejšími vodičmi sú pritom podľa štatistík Prezídia Policajného zboru SR mladí motoristi. Nie vekom, ale najmä mladí skúsenosťami – vodičské oprávnenie vlastnia dva až päť rokov. Najviac smrteľných nehôd pritom spôsobujú vodiči práve druhý rok po absolvovaní autoškoly a podľa štatistík až pätinu nehôd (20,54 percenta) spôsobili vlani vodiči, ktorí mali vodičské oprávnenie všeobecne do päť rokov (vrátane) od jeho vydania.
Toyota sa preto v spolupráci so Slovakia Ringom a Centrom bezpečnej jazdy rozhodla odštartovať výnimočný projekt „Bezpečne s Toyotou“, ktorý má vysoký potenciál a prakticky nahrádza neschopnosť štátu pomôcť začínajúcim vodičom. A čo je pre mnohých kľúčové, po splnení podmienok je táto pomoc úplne zdarma. O čo ide?
Zostáva vám 73% na dočítanie.