Jeho dizajn sa dotkol sŕdc miliónov fanúšikov automobilov po celom svete. Pozná ho široká verejnosť a pritom vôbec nemusí ísť o vzorku ľudí, ktorá sa vyzná v autách. Dizajn značky Mini Cooper je legendou a jej príbeh sa začal písať na prelome 50. a 60. rokov minulého storočia.
V priebehu času prichádzali rôzne verzie modely a motorizácie, pričom elektrifikácia neobišla ani Miník. Pred troma rokmi sme tak mali po prvý raz možnosť vyskúšať v redakcii elektrický trojdverový MiniCooper SE.
Nuž a na slnečnej Malorke sme mali aktuálne príležitosť povoziť sa na prvom Mini elektrickom kabriolete, ktorý tu na prvé jazdy a krátke ukážky doputoval priamo z dielne Mini v kontinentálnej Európe.
Navyše, išlo o exkluzívnu limitovanú edíciu, v rámci ktorej bolo vyrobených len 999 kusov, ktoré sa budú predávať v Európe. Otvorený štvormiestny kabriolet Mini Cooper SE Cabrio je zároveň jediným prémiovým kabrioletom na svete s plne elektrickým pohonom v segmente malých áut.
Známy pohon, no bez strechy
Elektrický Miník bez strechy vychádza z karosérie Mini Cooper S Cabrio, pričom má i totožné rozmery, teda dĺžku 3 863 mm, rázvor 2 495 mm, šírku 1 727 mm a výšku 2 495 mm. Skvelou správou je i to, že sa tu napriek uloženým batériám zachoval aj kufor s objemom 160 litrov. Iste, je to žalostne málo, no nezabúdajte – toto nie je auto na sťahovanie či rodinnú dovolenku v Chorvátsku.
Výkon je tu zase rovnaký, ako v modeli Mini Cooper SE, ktorý sme pred časom testovali. Auto tak poháňa predná náprava, ktorú rozhýbe elektromotor s výkonom 135 kW. Miník má skvelé rovnomerné rozloženie hmotnosti na nápravy a v kombinácii s malým elektromotorom získate do rúk mimoriadne ľahko ovládateľné, živé a aktívne vozidlo.
Zostáva vám 79% na dočítanie.