Ak máme byť úprimní, predošlá generácia dvojkového BMW pre rodiny bola pre nás jedna z najmenej atraktívnych ponúk v rámci vozidiel mníchovskej automobilky. Kontroverzná predná maska chladiča si však našla miesto aj vo vynovenej generácii tohto MPV modelu a podľa nás práve ona prispela k sebavedomejšiemu vzhľadu aktuálnej novinky, ktorej segment sa už pomaly vytráca.
Auto je celkovo v prednej časti menej špicaté a omnoho viac z nášho pohľadu pasuje do flotily áut BMW. Množstvo zákazníkov však malo zrejme úplne iný názor ako my. BMW radu 2 v podaní Active Tourer či Gran Tourer patria k obľúbeným kúskom a v staršej tlačovej správe výrobca spomína, že až 70 percent zákazníkov si vďaka nim prvý raz zakúpilo vozidlo značky BMW.
Ide o rad, ktorý teda výrobcovi prináša nových klientov. Nuž, na tomto príklade sa skvele ukazuje, aké subjektívne môžu byť dojmy z dizajnu. Osobne sme však mali jednoducho pri pohľade na aktuálneho pokračovateľa línie lepší pocit, ako počas testu minulej generácie.
Agresívnejší a dynamickejší tvar
V porovnaní s predchodcom má vozidlo dynamickejšiu siluetu, za čo môžu výrazne vedené línie na bočnej strane či ostrejšie osadené áčkové stĺpiky a útlejšie céčkové stĺpiky. Veľkou zaujímavosťou je aj zapustenie kľučiek dverí do tela vozidla. Tie sa zrejme tiež podpisujú pod nižším aerodynamickým odporom s hodnotou len 0,26 Cx, i keď k nim z našej strany putuje výhrada.
Máme dlhšie nechty a bolo tak pre nás trochu nepríjemné rýchlo otvárať dvere. Vzhľadom na náš dámsky výstrelok sa totiž kľučka vyslovene nedala pohodlne otvoriť. Nebol by to pre nás dôležitý argument proti kúpe auta, no jednoznačne nie sme fanúšikmi tohto riešenia.
Zostáva vám 87% na dočítanie.