Peugeot 3008 snáď ešte nutne nepotreboval facelift. Napriek tomu sa značka rozhodla, že dozrel ten správny čas a svetlo sveta uzrel Nový Peugeot 3008. S pôvodným modelom to dotiahli medzi najúspešnejšie kompaktné SUV s počtom 800-tisíc predaných kusov a v roku 2017 sa stal Peugeot 3008 dokonca Autom roka. Na vlne úspechu sa chcú zviezť čo najdlhšie, a tak možno i to prispelo k miernej zmene imageu.
Novšie generácie Peugeotov majú všetky do jedného svoje typické tvary, vďaka ktorým túto značku rozoznáte už z diaľky. Verzia 3008 však napríklad nemala povestné tesáky, no práve v tomto facelifte ich dostala do výbavy v podobe LED denných svetiel. Na cestách sa tak bude na vás ceriť už aj toto vynovené SUV. Na zúbok sme sa mu pozreli aj v našej redakcii, kde sme ho privítali v tmavom elegantnom prevedení.
Predné svetlá prešli však tiež zmenou a už v nich nie je výrazný zárez. Redizajnované sú i zadné svetlomety, ktoré využívajú Full LED technológiu a už samozrejmosťou je ich svietenie v troch líniách, teda akýchsi zárezoch pazúrov.
Či už sa vám to páči, alebo nie, automobilka jednoducho vo svojich nových modeloch stavila na robustne vyzerajúcu masku. 3008 nie je výnimkou a nos tohto vozidla je celkovo poriadne vysoký. Tento raz má však novú bezrámovú mriežku chladiča, vďaka čomu by mal dizajnovo pôsobiť viac čisto a modernejšie.
Osobne sa nám vizáž novinky pozdáva a patríme k fanúšikom pežoťáckych štvorkolesových tátošov z posledných rokov. Podľa nás sa vtedajšiemu šéfdizajnérovi Julesovi Vidalovi podarilo mimoriadne obnoviť portfólio a značka skrátka dostala svoj dizajn do povedomia tak silno, že keď niektorý model Peugeotu zbadáte, jednoducho ho viete priradiť do ich stajne.
Jedna-dvojka automat
Pod kapotou sa skrýva benzínový trojvalec PureTech s objemom 1,2 litra, ktorý generuje výkon 96 kW. Špecifikácie síce nenapovedajú, že by malo ísť o niečo výnimočné, no v skutočnosti nám tento pohon na bežné účely úplne dostačoval. Ponúkal komfortné vozenie, pričom v meste sme sa pohybovali so zmiešanou spotrebou 7 až 8 l/100 km.
Zostáva vám 85% na dočítanie.