Cupra sa ešte v roku 2018, po dlhých rokoch pod krídlami Seatu, osamostatnila a svoje predajné úspechy chce teraz dosahovať na vlastnú päsť. Samozrejme, pravdou je, že aj naďalej vedie spoluprácu so španielskym výrobcom "civilných" vozidiel, veď aj prvé modely portfólia vychádzali z bežných modelov Seatu.
Išlo o nabrúsenú Atecu a neskôr rodinu doplnil aj kompaktný Leon, ktorý je s označením Cupra tradične spojený azda najviac. Ponuku v Európe ďalej obohatil aj prvý vlastný automobil Formentor a len prednedávnom sa svetu predstavil tiež plne elektrický ostrý kúsok Born. Viac si o ňom môžete prečítať v našom samostatnom článku.
Ako by sa vám však pozdávala myšlienka spojenia atraktívneho zovňajšku crossovera Formentor so skromnejšou základnou motorizáciou? Vlastne ide aj o najlacnejší model ponuky. Práve Formentor je totiž ako prvý a zatiaľ jediný dostupný fanúšikom nielen vo svojich vyhrotených verziách, ale aj v podstatne civilnejšej podobe. Teda, ak hovoríme o použitej technike.
Základ je príjemnejší, než sme čakali
Zabudnite teraz na špičkový päťvalec variantu VZ5, dokonca aj na dvojliter prevedenia Veloz. Pod kapotou nami testovaného základu pracoval príjemný 1,5-litrový benzínový motor TSI, ktorý bol naladený na 110 kW (150 koní), krútiaci moment dosahoval hodnotu 250 Nm a prenos stáda koní na prednú nápravu zaisťovala sedemstupňová automatická prevodovka DSG s technológiou Shift By Wire.
Vieme, že 150 koní nie je na papieri extrémne ohurujúcich, no z nášho pohľadu vozidlu v zásade nič nechýbalo. A to ani po stránke dynamiky. Predsa len, nie každý zákazník je schopný tak často využiť naplno výkon atakujúci 300 koní na bežných cestách a nie každý má zároveň v pláne každý týždeň absolvovať návštevu pretekárskeho okruhu....
Zostáva vám 85% na dočítanie.