Kým niektoré modely áut poháňaných batériami sú menšie, ľahšie, a tým čo najefektívnejšie, iné idú na to zhurta. Je to i prípad Audi e-tron Sportback, ktoré sa ani nepokúša tváriť skladne.
Veľké rozmery si však môžu nájsť aj svojich priaznivcov, keďže kategória športovo-úžitkových vozidiel je stále veľmi obľúbená. Čo z tohto auta dostanete okrem priestoru?
Športový dizajn
Audi e-tron sme už v redakcii raz skúšali, no išlo o „základný model“. Aktuálne sme mali v rukách jeho vynovenú verziu s prívlastkom Sportback. Ten má, ako hovorí názov, športovejšiu zadnú časť, čo prispieva k lepšej aerodynamike.
Celkovo to pomáha i dizajnu a podľa nás je e-tron Sportback jeden z najkrajších elektromobilov. Cenou za sexi krivky je ale kufor menší o 45 litrov a jemne sa zvažujúci priestor nad hlavami pasažierov na zadných sedadlách.
Napriek tomu však nemá ani dospelý človek výrazný problém. Pri našej výške 175 centimetrov sme mali nad hlavou ešte asi 10 centimetrov miesta. Perfektné svetlá či predná maska sú takmer totožné, ale o niečo väčšie sú športové odvádzače vzduchu v prednej časti a dojazd sa o pár kilometrov polepšil.
Ďalšou zaujímavosťou, ktorej úlohou je okrem iného znižovať odpor vzduchu, je typ spätných zrkadiel. Po stranách tu totiž nájdete dve kamery. Tie snímajú cestu a obraz následne premietajú na displeje vnútri kabíny v oblasti kľučiek. Pôsobí to futuristicky, no otázkou zostáva skutočná funkcionalita.
I keď sme si na tento systém rýchlo zvykli, nevidíme v tom veľký význam. Pri pozeraní sme navyše mali hlavu o pár stupňov nižšie, ako by sme ju mali pri pozeraní do bežných spätných zrkadiel, a tak sme mali dokonca i akési obmedzenejšie periférne videnie. Na druhej strane, benefitom je veľmi dobré videnie v noci. Konečné rozhodnutie by sme nechali na každom záujemcovi, no pripomíname, že si za to priplatíte 1 700 eur.
E...
Zostáva vám 85% na dočítanie.