V prítmí podzemnej garáže sme prešli neďaleko nej. Letmý pohľad na auto zaparkované vo vzdialenejšom rohu presvedčil mozog, že to je BMW X4. Áno, môže sa vám to zdať absurdné, no profil tohto auta nám naozaj pripomínal menšie kupé bavorskej značky.
Na druhý deň sme sa však za autom opäť obzreli a tento raz už poriadne. Pri lepšom pohľade bol náš omyl samozrejme jasný. Išlo o Renault Arkana, francúzsku odpoveď na dopyt po type vozidiel SUV-kupé. O týždeň na to už stáli v garáži dve Arkany. Dostali sme ju totiž na test, a tak sme si ju mohli naplno vychutnať - nie len potajme na ňu nazerať.
Čistý dizajn, krásny profil
Asi žiadne auto sa nedá jednoznačne zaradiť ako mužský či ženský model. No pri Arkane sme mali subjektívny pocit, akoby bol stavaný pre jemnejšie pohlavie. Elegantné línie s jemným push-up efektom na zadku a celkový výraz vyšportovanej fitnessky nám skrátka našepkávali, že bude ozdobou každej majiteľke.
Je však možné, že dojem vzbudzovala i výrazná jedinečná oranžová farba. V redakcii HN už totiž kolega testoval aj čierne prevedenie Arkany a to by sme už klasifikovali ako viac "uni". Testovaná verzia mala vtedy pod kapotou full-hybridnú hnaciu sústavu E-TECH Hybrid 145.
Teraz prišiel rad aj na model s vydareným 1,33-litrovým benzínovým turbomotorom 140 TCe vo výbave R.S. Line. Jeho súčasťou sú bočné lišty v sivej farbe, zadný tmavý difúzor a pozor, športový nárazník v prednej časti s integrovanou lištou z F1. Tiež sem patria pekné 18-palcové disky s označením Silverstone a už spomínaný odtieň farby Valencia.
Musíme sa priznať, že sa nám veľmi páčilo aj typické prevedenie predných svetiel, ktoré sú opticky spojené chrómovou lištou. Podobný charakter má i zadné svietenie, pričom pásik rozdeľuje logo Renault. Dizajn skrátka považujeme za vydarený a podľa reakcií kolegov si myslíme, že v tom nie sme sami.
Zaujať môže aj to, že Arkana má svetlú výšku až 200 milietrov, takže pre ňu nepredstavujú výraznú výzvu ani väčšie obrubníky. Netvrdíme, že ju máte hneď zobrať do lesa, avšak pár centimetrov k dobru je pre auto vždy výhodou. Pripomíname, že auto nemá pohon všetkých štyroch kolies, takže náročné cesty terénom nie sú jeho parketa.
Celkovo na nás auto pôsobilo veľmi čistým uhladeným dojmom, kde nič zbytočné netrčalo v podobe agresívnych spo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.