Originalita, kontroverzia i výkladná skriňa technológií. BMW so svojou novinkou iX dokazuje, akú podobu dnes môže mať elektromobilita a čo všetko dokáže ponúknuť zákazníkovi. Tlak presadzovať čoraz viac elektricky okorenené vozidlá sa totiž netýka iba skutočne masovo predávaných a cenovo dostupnejších značiek, ale zasahuje aj tie najvyššie možné miesta.
Model iX pritom nie je prvou elektrickou lastovičkou značky. Počiatky siahajú niekoľko rokov späť a vstupnou bránou je stále BMW i3. Nové veľkopriestorové a v mnohých ohľadoch revolučné „iX-ko“ potom v ponuke pôsobí vedľa nového sedanu i4 alebo rozmerovo skromnejšieho SUV iX3, ktoré vychádza zo spaľovacej verzie X3.
Ak však upriamime pozornosť na testovaný kúsok, práve iX je azda najoriginálnejším autom, ktoré BMW predstavilo. Ctí nový dizajnový jazyk exteriéru, interiéru a ohromí tiež technológiami alebo jazdnými vlastnosťami.
Pripravte sa, vesmírna loď štartuje
Do rúk sa nám dostala verzia s označením xDrive40, čo už samo osebe hovorí, že o pohon sa starajú všetky štyri kolesá, a hoci nejde o najvyšší výkonový variant, dynamiky má i tak na rozdávanie. Systémový výkon na úrovni 240 kW a krútiaci moment 630 Nm vychádza z dvojice elektromotorov – jeden je osadený vpredu a poháňa predné kolesá, druhý vzadu a na starosti má roztáčanie zadných kolies.
O zásobu energie sa následne stará batéria s kapacitou 76,6 kWh a možnosťou nabíjania výkonom do 150 kW. K dispozícii je pre náročnejších záujemcov aj vyššie postavená verzia xDrive50 s kapacitou batérie 105,2 kW, výkonom dvojice motorov na úrovni 385 kW a krútiacim momentom 765 Nm.
Zostáva vám 85% na dočítanie.