Zatiaľ čo pred niekoľkými rokmi sme považovali za mimoriadne štedrú porciu výkonu už hranicu 300 či 400 koní, v súčasnosti dosahujú túto hodnotu aj zdanlivo bežné modely na našom trhu. K dispozícii pritom je aj niekoľko kúskov, ktoré naladením prevyšujú 600, 700 alebo 800 a viac koní, pričom hyperšporty sa dnes dokonca pohybujú aj vo vodách blížiacich sa alebo aj prekonávajúcich až dvetisíc koní.
Veľký pokrok v tomto smere spravili výrobcovia s príchodom a rozšírením plne elektrických alebo aspoň čiastočne elektrifikovaných vozidiel, ktoré dokážu do svojich útrob vďaka elektrickej podpore vtesnať podstatne väčšiu porciu výkonu ako čisto spaľovacie agregáty.
Pozrite si rebríček 20 najvýkonnejších automobilov súčasnosti:
Na druhú stranu, aj tie dnes dosahujú svoj historicky vôbec najväčší potenciál v oblasti výkonnosti. Pre mnohé značky, zaoberajúce sa produkciou a vývojom ostrých športových automobilov, sa zdá byť aktuálne najideálnejšia kombinácia oboch druhov pohonu a priniesť priam dokonale vyladený hybrid.
Teda vo výsledku vyťažiť to najlepšie zo spaľovacích agregátov a dopriať im zároveň podporu jedným či viacerými elektromotormi. Výsledkom je potom nielen šialene vysoká hodnota výkonu, ale taktiež špičková akcelerácia a ovládateľnosť. Portál Motor1 dal dokopy rebríček 20 rôznych sériových a na verejné komunikácie homologovaných vozidiel, ktoré dosahujú najvyššie hodnoty výkonu.
V súčasnosti sa v zozname extrémne silných áut nachádzajú nielen už na pohľad aerodynamicky vyšperkované dvojdverové hyperšporty, ale aj urastené „pracovné“ pick-upy a elektromobily. Treba sa však pripraviť na to, že hoci dosiahnutie mimoriadne veľkých výkonov u vozidiel automobilky zvládli, cenovka je často priam astronomická a počet vyrobených kúskov môže byť limitovaný.