Kúpa auta je mimoriadny krok a okrem prvotnej kúpnej ceny je nutné rátať aj s pravidelným platením servisu, PZP či celkových prevádzkových nákladov. Mnohí však po čase pristúpia k vylepšeniam svojich áut, ktoré sa im zdajú pomalé, nudné alebo len chcú, aby model pôsobil modernejším dojmom.
Nech už je dôvod pristúpeniu k úpravám na vozidle akýkoľvek, je nutné mať na pamäti, že povolených zásahov majiteľa je len obmedzené množstvo.Zásadnejšie zmeny totiž musíte zapísať do technického preukazu (osvedčenia o evidencii) a to so sebou nesie aj ďalšie povinnosti, ktoré tomu predchádzajú. Odborná montáž s certifikátom a schválenými dielmi je len jedna časť. AK sa pritom pokúsite tento proces obísť, u mnohých obľúbených „vylepšení“ vám hrozia vysoké pokuty i riziko zadržania technického preukazu.
V nasledujúcich bodoch nižšie sme teda v skratke zhrnuli aspoň najčastejšie prehrešky, ktorými môžu motoristi ohrozovať upravenými vozidlami okolie či seba. Problémy môžu pôsobiť neodborný zásah, použitie nekvalitných alebo do cestnej premávky neschválených dielov. Kontrola STK/EK následne s veľkou pravdepodobnosťou vyhodnotí auto opäť ako nespôsobilé na použitie na verejných komunikáciách a o možnosť jeho využívania (do odstránenia problémov) prídete.
Fólie na predných oknách
Už z výrobného závodu môže prísť vozidlo, ktoré má koncové a zadné bočné okná tmavšie než tie predné. Ide najčastejšie o tónované sklá, ktorá majú za úlohu znížiť priepustnosť svetla a taktiež tepla počas slnečných dní. Okrem toho prispievajú aj k vyššej bezpečnosti, nakoľko do vozidla je zhoršený výhľad a to môže prekaziť plány zlodejom. Ak však máte zadné okná úplne číre alebo sa vám zdá priepustnosť svetla/tepla aj napriek tónovaniu príliš vysoká, môžete siahnuť po nalepení protislnečných fólií. Dôležité je však dodať, že takéto fólie (vždy s typovým schválením – číslom) musia byť aplikované odborníkmi, ktorí vám po ich osadení vydajú i platný certifikát.
Zostáva vám 85% na dočítanie.