Od apríla tohto roka sa v rámci príprav budúcich vodičov v autoškolách zaviedli novinky, ktoré by mali zvýšiť bezpečnosť na cestách, dôkladnejšie preveriť vedomosti žiadateľov o vodičské oprávnenie a taktiež znížiť potencionálne riziko podvádzania. Novo sa teoretická časť záverečnej skúšky už neabsolvujú v priestoroch autoškoly písomne, prebiehajú totiž elektronicky priamo v skúšobných miestnostiach dislokovaných na jednotlivých okresných dopravných inšpektorátoch.
Okrem toho, teoretická skúška sa vykonáva elektronickým spôsobom skúšobným testom s náhodne vygenerovanými otázkami z databázy otázok pripravených Ministerstvom vnútra Slovenskej republiky. Skúšky boli pritom výrazne rozšírené, každý skúšobný test pozostáva zo 40 otázok rozdelených do desiatich okruhov a za všetky správne odpovede je najviac sto bodov. Ku každej otázke skúšobného testu sú priradené tri odpovede, z ktorých je vždy len jedna správna.
Žiadateľ sa na teoretickej skúšky hodnotí klasifikačným stupňom prospel, ak získa najmenej 90 bodov. Čas vyhradený na skúšobný test je pritom novo až 30 minút. Vyhodnotenie vykonáva samotný počítač bez akéhokoľvek ľudského zásahu, čím sa má zásadne znížiť možnosť korupcie, rovnako k nej prispieva aj náhodné generovanie testov.
Po zavedení novej formy testov sa však počet opravných pokusov (z pôvodných dvoch) zvýšil, takže záujemcovia budú mať v prípade neúspešného výsledku o jeden pokus navyše – celkom teda tri. Dokážete dosiahnuť plný počet bodov aj v našom kvíze? Zamerali sme sa v ňom na „chytáky“ i potencionálne problémové otázky, ktoré by vás mohli pri záverečnej skúške potrápiť.