Zatiaľ čo v južných oblastiach Slovenska sme sa počas tejto zimy ešte zo snehu nemohli príliš radovať, odlišná situácia je v severných častiach, kde sú snehové nádielky podstatne častejšie. O zjazdnosť diaľnic a rýchlostných ciest sa tam starajú desiatky ťažkých strojov, ktoré zabezpečujú plynulý a najmä bezpečný prejazd cez mnohými vodičmi využívané úseky ciest.
"Do boja proti snehu posielame mechanizmy ako sú sypače, snehové frézy a ďalšie menšie vozidlá na odhŕňanie snehu v závislosti od potreby. Vozidlá zimnej údržby majú zdvojenú funkciu - pluh umiestnený v prednej časti vozidla odhŕňa sneh a rozmetadlo v jeho zadnej časti zároveň posýpa cesty," informuje na svojom webe Národná diaľničná spoločnosť.
Ak však majú svoju prácu tieto niekoľko tonové kolosy vykonávať dôkladne a prispieť k zníženiu rizika šmyku vodičov na neupravených cestách, je dôležité, aby sa dodržiavali jednoduché pravidlá a aby im motoristi nesťažovali už i tak náročnú prácu. Znamená to totiž nielen znemožnenie ich funkcie, ale tým pádom vo výsledku horšie cesty.
Nejde pritom o nič zložité, je absolútne kľúčové dodržiavať a rešpektovať zobrazené svetelné signály na zadnej časti sypačov. Práve svetelnými tabuľami dávajú vedieť vodičom jazdiacim za nimi, či je alebo nie je možné ich predbiehať.
Štandardne je však ich predbiehanie pri práci zakázané, nerešpektujúcemu vodičovi v opačnom prípade hrozí šmyk na bočnej vrstve odpluhovaného snehu alebo na neupravenej časti cesty. Výnimkou sú tak len spomínané, možnosť predbiehať upravujúce svetelné signalizácie v zadnej časti sypačov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.