Elektromobily ešte stále ťahajú a blízku dobu nepochybne aj budú ťahať za kratší koniec oproti konvenčným vozidlám so spaľovacím motorom, prípadne hybridnou technikou v útrobách. Dôvodom sú v porovnaní s bežnými modelmi okrem iného aj vyššie ceny či skromnejší dojazd na nabitie. A to sú faktory, ktoré dokážu veľa zákazníkov aj dnes „spoľahlivo odstrašiť“.
Aby sme však batériovým modelom nekrivdili, za posledné roky sa im podarilo priniesť mnohé inovácie a ich schopnosti sú oproti minulosti radikálne lepšie. Ak zoberieme do úvahy dobu, za ktorú sa konvenčné modely vyvinuli do súčasnej podoby, majú elektromobily pred sebou ešte poriadne dlhú dobu na zlepšenie svojich vlastností. Pritom rýchlosť, akou napredujú, je obdivuhodná.
Priložiť ruku k dielu, a chtiac-nechtiac podporiť prechod na čisto elektrickú mobilitu, sa snažia aj samotné automobilky. Hľadajú cesty, ako sa dostať k vyšším hodnotám dojazdu, šetriť prírodné zdroje pri výrobe batérií a taktiež tlačiť na znižovanie cien, ktoré by dopomohli elektromobilom pôsobiť konkurencieschopnejšie na trhu. BMW má teraz na dosah technológiu, ktorá môže znamenať výrazný posun pre e-vozidlá.
BMW Startup Garage a mníchovská spoločnosť DeepDrive sa už dokonca chystajú otestovať revolučný elektromotor na cestách. Koncept využíva technológiu dvoch rotorov a očakáva sa, že prinesie vysoko úsporné a výkonné elektrické pohony, ktoré ponúknu dlhý dojazd.
Po úspešnom pilotnom projekte so sľubnými výsledkami na testovacej stolici teraz spoločnosti BMW Group a DeepDrive plánujú prvé testy na reálnych cestách. Do vozidiel mníchovskej automobilky preto nainštalujú rôzne verzie nového pohonu a ich schopnosti otestujú v „krutej praxi“.
Zostáva vám 72% na dočítanie.