Po tom, čo elektrický špeciál Lotus Evija X absolvoval Severnú slučku legendárneho Nürburgringu historicky tretím najlepším časom vôbec, sa Briti chceli predviesť aj na domácom Festivale rýchlosti v Goodwoode. A naozaj opäť dosiahli rekord, ale do rámčeka si ho rozhodne nedajú. Auto sa totiž stalo najrýchlejšie havarujúcim účastníkom pri jazde superšportov.
Mala to byť pôvodne veľká sláva. Britská dynamická premiéra Lotusu Evija X na prestížnom festivale rýchlosti sa však stala pre Lotus naopak veľkou PR katastrofou. S časom 6:24,047 tretie najrýchlejšie auto v histórii na Severnej slučke Nürburgringu a vôbec najrýchlejšie na tejto trati s podvozkom sériového vozidla pri jazde do kopca v Goodwoode havarovalo už po pár sekundách po rozjazde na rovnom úseku, píše iDNES.cz.
Ešte než auto vôbec stihlo prísť do prvej zákruty, skončilo po divokých hodinách v oblaku dymu z páliacich sa pneumatík v bariére z balíkov sena. Predok modelu za 2,6 milióna eur bol behom okamihu zničený, vodičovi ani nikomu inému, sa však našťastie nič nestalo. Lotus pritom plánuje vyrobiť celkovo iba 130 kusov novinky Evija X.
V Goodwoode nie je pritom nič nezvyčajné vidieť výkonné autá narážať do bariér. A to predovšetkým v zákrute pomenovanej ako Molecomb, zložitej ľavej zákrute uprostred trate, známej taktiež tým, že dokáže za jemné chybičky vytrestať aj naozaj skúsených jazdcov.
Tento incident je však iný najmä tým, že sa stal priamo na rovine a to prakticky hneď po rozjazde luxusného superšportu. Všetko tak nasvedčuje tomu, že išlo pravdepodobne o technickú poruchu či skôr softvérovú chybu. Luxusná a mimoriadne výkonná Evija X má totiž každé koleso poháňané jedným elektromotorom.
Ukazuje sa, že takto premotorované monštrum (celkový výkon vozidla je ohromných 2 039 koní a krútiaci moment dosahuje 1 704 Nm) dokáže byť pri plnej akcelerácii už celkom nebezpečnou zbraňou. V Lotuse musia teraz rýchlo vymyslieť nejakú akciu, ktorá všetko prebije a dokáže britskej značke vrátiť v sekundách stratené renomé pred davmi fanúšikov a vlastne celým svetom.