O budúcnosti značky Seat sa v nedávnej minulosti objavili rôzne špekulácie. Najmä po vyhlásení predstaviteľa materského Volkswagenu Thomasa Schäfera, podľa ktorého tkvie budúcnosť španielskej automobilky v jej pôvodne iba športovej divízii Cupra.
Tá sa neskôr osamostatnila a v súčasnosti pôsobí ako odlúčená značka, hoci vo výraznej miere spolupracuje so Seatom a ponúka taktiež hneď niekoľko „preznačkovaných“ modelov.
Okrem dizajnu však upravuje tiež celkové jazdné vlastnosti pôvodných seatov a v top verziách prináša aj podstatne viac výkonu. Prvým vlastným modelom sa stal Formentor, ktorý následne doplnil malý elektrický hatchback Born.
Teraz sa však, podľa informácií britského magazínu Autocar zdá, že nemecký koncern Volkswagen našiel pre Seat vo svete novú rolu. Svoje súčasné modely – teda Ibizu, Aronu, Leon a Atecu – bude vyrábať naďalej, pričom väčšinu z nich občerství rôznymi čiastkovými modernizáciami.
Avšak vo vzdialenejšej budúcnosti (zhruba v horizonte nasledujúcich piatich rokov) by sa mal španielsky Seat stať výrobcom nového malého mestského elektromobilu s cenou do magickej hranice 20-tisíc eur. Okrem toho by sa chystaná novinka mala stať súrodencom taktiež pripraveného Volkswagenu ID.1.
Oproti modelu z dielne Volkswagenu sa však útly Seat bude ponúkať s nižšou cenovkou, ktorá bude konkurovať napríklad na Slovensku vyrábanému Citroënu ë-C3, ktorý ako prvý predstavuje v Európe dostupný plnohodnotný elektromobil. To tiež svedčí o tom, že Seat má hrať v koncerne Volkswagen rolu vôbec najlacnejšej značky.
Naopak Cupra plánuje ponúkať prémiovejšie typy elektromobilov. Zatiaľ súbežne s modelmi so spaľovacím motorom. Z nich dostane tento rok facelift Leon a začne sa ponúkať aj úplne nové kompaktné SUV Terramar. Naopak elektrický typ Born (aj ten prejde tento rok modernizáciou) doplní v tomto roku väčšie elektrické SUV Tavascan.