Minulý rok začal snáď prvýkrát stagnovať predaj elektromobilov. Čím to je? Došlo k nasýteniu trhu?
Myslím si, že teoreticky sa mohlo stať, došlo k nasýteniu dopytu. Kupovali ich nadšenci, potom firmy, ktoré majú súvisiace vnútorné záväzky, ale teraz to bude čím ďalej ťažšie. Je potrebné konvertovať ľudí k elektromobilite. Je zaujímavé, že po celej Európe je v prieskumoch dopyt po elektroautách veľmi vysoký, ale v praxi to tak nie je. Preto výrobcovia nepredávajú toľko vozidiel, koľko predpokladali. A vývoj sa nedá urýchliť.
Všetko musí dobre fungovať paralelne v prospech vzťahu medzi zákazníkom a dílerom, musíte mať dobre spracovanú značku, produkt, technológie, postavenie na trhu, konkurencieschopnosť, distribučnú sieť, kvalitu služieb, zákaznícku skúsenosť, spokojnosť, lojalitu. Posledným a najdôležitejším bodom je proces obnovy, teda či si nechám rovnakú značku aj do ďalšieho obdobia. Technológia je iba jedným bodom v celom reťazci.
Je toho veľa... Čo je základom?
Cieľ je pre všetkých rovnaký – emisne nulové predaje, nulová stopa z áut za účelom zníženia dopadu na životné prostredie. A teraz ide o cestu, ktorou sa tam dostaneme. Je to beh na dlhšiu vzdialenosť, rozhodne zákaznícka skúsenosť. Musíme nastaviť prostredie tak, aby vyvolávalo dopyt.
Predtým panovala teória, že hybrid je iba prechodom k elektromobilom. Že si tak ľudia zvykajú na nový druh pohonu. Dnes sa však ukazuje, že majitelia hybridov nemusia chcieť elektromobily…
Je tu ale otázka: Ide o blízkosť technologickú alebo užívateľskú?
Zostáva vám 92% na dočítanie.