Automobilka Hyundai začala svoju plne elektrickú cestu už v podstate s modelom Ioniq Electric – bol to prvý model značky v histórii, ktorý prinášal tri rozličné elektrifikované systémy pohonu v tej istej karosérii. Podobnou cestou sa uberal následne aj model Kona, avšak čisto batériové auto, od základu stavané ako výhradne elektromobil, bol až prvý člen novo založenej elektrickej rodiny IONIQ s označením IONIQ 5.
Zdanlivo kompaktný hatchback nás však pri osobnom stretnutí zaskočil urastenými rozmermi a zaradením skôr do segmentu crossoverov. Oproti dojazdu 300 kilometrov u pôvodného elektrického Ioniqu sa pritom novinka mohla pýšiť porciou až do 630 kilometrov, rýchlejším nabíjaním, modernejšou technikou a celkovo lepším vypracovaním. Za týmto modelom nasledoval IONIQ 6 s mimoriadne prísne aerodynamicky strihanou karosériou a na prvých slovenských jazdách snáď najnižšou spotrebou energie, akú sme v e-aute doposiaľ zažili.
Už krátko po uvedení IONIQ 5 na trh sa však na verejnosť dostávali správy o tom, že Hyundai nezostane len u bežných verzií, ale ponúkne zákazníkom aj ostrý variant s dodatočným písmenom N. A aktuálne je to realitou – kórejský výrobca skutočne doprial modelu aj športovo orientovanú verziu a svetu nedávno predstavil sériový IONIQ 5 N. Ide tak o vôbec prvé plne elektrické auto, ktoré spadá pod športovú divíziu Hyundai N, pričom nedostatku zábavy sa báť určite nemusíte.
Zostáva vám 79% na dočítanie.