Model IONIQ 5 od kórejskej automobilky Hyundai, predstavený v roku 2021, je prvým elektromobilom výrobcu spadajúcim pod novo vzniknutú elektrickú značku IONIQ a zároveň prvé vozidlo Hyundai postavené na elektrickej globálnej modulárnej platforme E-GMP. Ide o crossover, ktorý na snímkach pôsobí ako pomerne útly hatchback, no v skutočnosti dokáže svojom reálnou veľkosťou mnohých prekvapiť. Stalo sa to aj nám, počas prvého stretnutia či redakčného testu. Nie je to žiadny drobec.
Hyundai doplnil ponuku aj o súrodenca s označením IONIQ 6, ktorý ide cestou prísnej aerodynamiky a mimoriadnej efektivity. Na prvých slovenských jazdách sme dokonca zhodnotili, že ide snáď o jeden z najúspornejších elektromobilov, s ktorými sme mali doteraz česť jazdiť. A automobilka nekončí, usilovne pracuje na horúcej novinke, ktorá sa má predstaviť už 13. júla 2023.
Pripravovaný IONIQ 5 N spája platformu E-GMP s technológiami a odbornými znalosťami športovej divízie N, aby maximalizoval možnosti vysokého výkonu elektromobilu a zároveň zabezpečil, aby spĺňal tri základné piliere značky N: hravosť v zákrutách, schopnosti na pretekárskej trati a vlastnosti športového vozidla na každý deň. Po debute to bude prvý plne elektrický zástupca z rodiny N – aktuálne ju tvoria Kona N, i30 N Hatchback a i30 N Fastback.
Na vývoj a vyladenie vozidla Hyundai využil kvality výskumného a vývojového centra Namyang v Južnej Kórei a svojho európskeho testovacieho centra na ikonickom nemeckom okruhu Nürburgring. To je rozšírením európskeho výskumného a vývojového centra Hyundai v nemeckom Rüsselsheime, kde od roku 2003 pôsobia európske dizajnérske a inžinierske tímy značky.
Zostáva vám 75% na dočítanie.