Škoda nedávno vstúpila naplno do sveta elektromobilov a hoci už v minulosti sa do jej ponuky „prešmykol“ plne elektrický model Citigo, išlo o vozidlo s pôvodne spaľovacím motorom, ktoré spoločnosť pretvorila na batériové auto.
Enyaq bol vôbec prvým plne elektrickým modelom mladoboleslavskej značky, ktorý stál už od základu na podvozkovej platforme pre e-autá koncernu Volkswagen. Po klasickom SUV strihu sa ponuka neskôr rozšírili aj o variant s klesajúcou strechou na štýl kupé a to rovno vo vrcholnej motorizácii RS iV.
Išlo tak o prvého zástupcu z rodiny RS, ktorý bol poháňaný výlučne elektrickou energiou a taktiež si Enyaq Coupé RS iV prevzal titul najvýkonnejšej, najdrahšej i najluxusnejšej škodovky v histórii. V redakcii sme ho už stihli vyskúšať. Po atraktívnom kupé značka dopriala top výkonový variant aj pre klasicky strihaný Enyaq.
Oba majú športový podvozok, v porovnaní so základným modelom Enyaq iV je predná náprava znížená o 15 mm a zadná náprava o 10 mm. Progresívne riadenie, voľba jazdného režimu a na prianie dodávaný adaptívny podvozok DCC, ktorý automaticky upravuje nastavenie tlmičov, navyše umožňujú ešte lepšiu trakciu. Nechýbajú ani dizajnové a výbavové rozdiely, umocňujúce športovo orientovaný dojem. A práve Enyaq RS iV sa podpísal pod aktuálny dvojitý zápis do svetovej knihy rekordov.
Rekordér v dvoch kategóriách
Stalo sa tak v Krokome v strednom Švédsku, ležiacom približne dvadsať kilometrov od známeho mesta Östersund. Škoda tu organizovala podujatie pre vybrané médiá, kde si odborníci mohli vyskúšať prácu s vozidlami z ponuky značky s podporou pohonu všetkých kolies na snehom pokrytom jazere.
Zostáva vám 66% na dočítanie.