Automobilky zvyčajne zvýšenie cien nekomentujú, chvália sa len znížením cien. Výhodnejšie akčné ceny oznámila začiatkom roka napríklad Toyota. Zvyšujú sa ceny všetkého, preto nie je divu, že aj automobilov. Ku cti značky Škoda treba povedať, že sa k takému nepopulárnemu kroku rozhodla postaviť komplexne a nezmenila len cenník, ale rovno aj zloženie výbav, píše portál iDnes.cz.
Značka tak reaguje tak aj na trend, kedy zákazníci čoraz častejšie kupujú skôr drahšie a bohatšie výbavy. Napríklad v roku 2017 si 36 percent zákazníkov kúpilo najnižšie výbavy Active a Ambition. V roku 2022 už však iba 25 percent. Pri najnižšej výbave Active bol pokles dokonca z deviatich na jedno percento. Výbavu Active tak v roku 2023 nájdete v Česku iba pri modeli Octavia.
Zdraženie „pod infláciou“
„Nachádzame sa v situácii, keď je inflácia najvyššia za posledných niekoľko rokov a dochádza k výraznému nárastu cien vstupných surovín a energií. Automobilka Škoda Auto tak musí čeliť výraznému navýšeniu nákladov,“ komentuje Jiří Maláček, vedúci českého zastúpenia automobilky Škoda Auto.
„Podnikáme priebežne tie najlepšie možné protiopatrenia k minimalizácii dopadov tohto vývoja, okrem iného prostredníctvom zaisťovacích transakcií a dlhodobých zmlúv s našimi dodávateľmi. Zároveň sme reagovali zvýšenou nákladovou disciplínou a zavedením rozsiahleho kombinovaného programu na zvyšovanie efektivity. Tieto opatrenia síce znižujú vplyvy zvýšenia cien na našu činnosť, bohužiaľ ich však nemôžu plne kompenzovať,“ dodal
Ako je to s cenami škodoviek na Slovensku? HN oslovili priamo slovenské zastúpenie značky.
Zostáva vám 76% na dočítanie.