Automobilky dlhé obdobia pracujú na svojich novinkách, aby ich následne odprezentovali na prestížnych automobilových salónoch v rôznych častiach sveta.
Áno, takto to fungovalo ešte v nedávnej minolosti, súčasnosť je však úplne iná. Dôkazom je podujatie v Ženeve začiatkom roka a taktiež onedlho konajúci sa autosalón v Paríži.
Značky sa vytrácajú
Už na marcovej výstave najnovších počinov značiek vo Švajčiarsku sme mohli vidieť, že éra autosalónov praskajúcich vo švíkoch pomaly končí. Jednotlivé lukratívne miesta na výstavisku patrili často stánkom s občerstvením či kaviarňam.
Kedysi bolo pritom pre menšie značky takmer nemožné uchytiť si aspoň malú časť z "pódia" na jednom z najväčších a najvýznamnejších autosalónov, tento rok však boli niektoré časti výstaviska takmer prázdne.
Okrem toho bol súčasný ročník v Ženeve z niektorých pohľadov kritizovaný aj vzhľadom na hostesky stojace pri vozidlách. Tie totiž pre kampaň proti sexuálnemu obťažovaniu #MeToo často nahradili muži či technický odborníci jednotlivých značiek.
Ak pri niektorom stánku automobilky už hostesky aj boli, tak mali na sebe spoločenské šaty - sporo odeté ženy ste teda mohli hľadať márne. Na jednu stranu je pravdou, že na autosalónoch sú prioritou najnovšie modely áut, no nežné pohlavie k tejto téme dlhé roky patrilo.
Dôvod je prostý
Čo sa ukrýva za zníženým záujmom značiek pôsobiť a zúčastniť sa jednotlivých podujatí? V skratke: je tu éra internetu. Značky odhaľujú svoje najnovšie počiny na súkromných akciách a majú na to jednoduchý motív - chcú získať čo najviac pozornosti.
Na autosalónoch sa ľudia v stánkoch zastavia, no všeobecne sa venujú viacerým modelom. Na súkromných akciách môžu výrobcovia prezentovať svoje top modely a zo slávy im v podstate nikto neuberá.
Zmenené hostesky na ženevskom autosalóne 2018:
Rovnako je dôvodom stále častejší "nečakaný" únik snímok a automobilky potom jednoducho nemajú na podujatiach ako je autosalón čím návštevníkov prekvapiť. Všetky informácie či vzhľad je kompletne známy už istý čas pred tým.
A na záver je tu finančná otázka, či zúčastniť sa autosalónov značkám vôbec oplatí. Zdá sa, že niektoré teda dajú prednosť skôr iným dátumom na predstavenie noviniek.
Dôkazom je potvrdenie neúčasti hneď niekoľkých známych výrobcov na blížiacom sa parížskom autosalóne (04 - 14.10.2018) . Ktoré to sú? To sa dozviete v galérii vyššie.