Ako sme vás už nedávno informovali, Cupra Leon 300 sa musí po novom uspokojiť s menším výkonom. Teraz si však nové emisné testy WLTP zgustli na jej veľkom bratovi, s ktorým zdieľa motor.
Minulý rok predstavili modernizovaný ostrý Volkswagen Golf R s výkonom 310 koní. Dodatočná úprava produkovania výfukových plynov teraz ubrala 10 koní a tak sa Golf R vracia na predfaceliftových 300 koní.
Stále je to viac ako Cupra, ktorá padla z 300 koní na 290 a musela taktiež zmeniť svoje meno. Je to pravdepodobne zapríčinené pridaním filtra pevných častíc pre benzínové motory, avšak prítomnosť GPF oficiálne potvrdená nie je.
Táto zmena sa dotkne aj už objednaných áut. Takže ak máte objednaný Golf R, pravdepodobne budete oboznámení, že auto, ktoré dostanete, bude o 10 koní slabšie, ako to, ktoré ste si pred časom objednávali. Okrem tejto zmeny je tu ďalšia zmena, ktorá asi mnohých nepoteší.
Ak pokukujete po Golfe R, ale ste zástancom čistého prepojenia vodiča a auta, mali by ste si verziu s manuálom čím skôr objednať. Na anglickom a nemeckom trhu totiž manuálnu verziu už nedostanete. Nie je ešte oficiálne potvrdené, či sa to bude týkať ostatných trhov, ale je to viac ako pravdepodobné, keďže v predajoch DSG jasne vyhráva.
Koncern Volkswagen pritom v dôsledku zavedenia nového testovacieho cyklu počíta s dlhodobejšími problémami. "Táto téma nás bude zamestnávať niekoľko mesiacov, kým sa prevádzka v továrňach dostane do normálu," napísal predseda predstavenstva Herbert Diess zamestnancom.
Nový testovací cyklus WLTP, ktorý je záväzný pre všetky nové vozidlá, začína platiť 1. septembra. Volkswagen bude po celopodnikovej dovolenke v hlavnej továrni vo Wolfsburgu na celé dni odstavovať montážne linky, aby mohol získať certifikáciu pre viac než 200 modelov a modelových variantov.
Pozrite si jazdu s faceliftovým Golfom R
"Kolegyne a kolegovia z technického vývoja a produkcie pracujú s veľkým nasadením, aby dôsledky obmedzili na minimum," píše ďalej Diess.
Aj predseda podnikových odborov Bernd Osterloh sa cez víkend obrátil na zamestnancov. "Po lete vstúpime do obdobia neistoty," napísal. Odborári sa počas plánovaných odstávok produkcie mienia postarať o čestné rozdelenie záťaže. "Možno však očakávať, že problémy s WLTP nás budú sprevádzať aj po treťom kvartáli."
Osterloh okrem toho poukázal na očakávané sprísnenie pravidiel pre emisie oxidu uhličitého. Európska únia chce totiž po roku 2021 ešte viac znížiť emisie tohto skleníkového plynu. "Mnohí poprední politici pritom tlačia na tvrdšie podmienky, ktoré ohrozia automobilový priemysel a pracovné miesta," napísal Osterloh. Hoci zamestnanci podporujú ochranu klímy, "ale nestratíme zo zreteľa pracovné miesta a jasne sa postavíme k týmto nezodpovedným požiadavkám".
Automobilky už teraz majú problémy splniť limitnú hodnotu 95 gramov CO2 na kilometer, ktorá pre nové vozidlá platí do roka 2021. Ak cieľ nesplnia, hrozia im až miliardové pokuty. Návrhy Európskej komisie predpokladajú zníženie emisií CO2 do roka 2030 o ďalších 30 percent z hodnoty pre rok 2021. Sektorové združenie ACEA s tým kategoricky nesúhlasí. Zníženie emisií o 20 percent je reálne, no iba za predpokladu, že sa budú lepšie predávať autá s alternatívnym pohonom.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.