Ale vyrábať chce výkonných modelov podstatne viac, dokonca toľko, že má podľa slov šéfa Seatu, Lucy de Mea, pomôcť k výraznému rastu celej značky.
Cupra je novým počinom Seatu, čo je v čase zlučovania rôznych automobiliek do čím ďalej väčších koncernov možno na prvý pohľad podivný krok. Ale Seat od seba Cupru neoddelí, bude len vystupovať ako samostatná značka, ktorá bude integrálnou súčasťou španielskej automobilky.
Bude mať teda podobnú pozíciu ako trebárs Audi Sport u koncernového súrodenca. Alebo napríklad AMG u Mercedesu, ostatne Mercedes podobnú emancipáciu značiek pred časom tiež vykonal, len nie tak výraznú: výkonné autá sa volajú Mercedes-AMG miesto Mercedes-Benz, tie luxusné potom nesú zas označenie Mercedes-Maybach.
Samostatne vystupujúca značka Cupra je tak skôr potvrdením určitého trendu, ktorý bude so snahou automobiliek ponúkať zákazníkom viac individualizované produkty zrejme silnieť. "Celý projekt vznikol ako sen skupiny ľudí, ktorí hľadali spôsob, ako získať priazeň novej skupiny zákazníkov s vášňou pre automobily," hovorí šéf Seatu Luca de Meo v rozhovore pre Lidové noviny.
Hlavným motívom je však priniesť zisky: "Spoločnosť sa týmto rozhodnutím snaží diverzifikovať svoje podnikanie a rozvíjať nové modely, ktoré by sa mohli stať ziskovými," potvrdzuje de Meo.
Značka podľa neho má v nasledujúcich štyroch až piatich rokoch zdvojnásobiť svoj predaj. Seat teda chce predať dvakrát viac áut Cupra, než koľko doteraz predával modelov s týmto označením. Nemalo by to byť v podstate tak ťažké, pretože aktuálne firma dlhodobo ponúka len model Seat Leon Cupra. Znamená to však, že športových Seatov bude v budúcnosti podstatne viac, než doteraz.
Na autosalóne v Ženeve tento rok v marci značka Cupra predstavila svoj prvý model: SUV Ateca Cupra, ktoré sa dostane k zákazníkom ešte v priebehu tohto roka. Kompaktné SUV s výkonom 300 koní a zrýchlením z nuly na 100 kilometrov za hodinu za 5,4 sekundy bude len začiatkom.
Značka koketuje napríklad s uvedením modelov Cupra Ibiza a Cupra Arona. Potvrdený je aj nový špeciálny model Seat Leon Cupra R ST. Image si značka bude budovať aj čisto pretekárskom typom Cupra TCR, ktorý dostane aj elektrickú variantu vychádzajúcu z konceptu Cupra e-Racer.
Cupra má však celkovo pomôcť naštartovať rast Seatu ako takého. Značka chystá veľkú modelovú ofenzívu, v ktorej bude Cupra Ateca len prvou kapitolou. "Seat predstaví do roku 2020 každých šesť mesiacov jeden nový model," hovorí Luca de Meo s tým, že prvý bude väčšie SUV Tarraco.
"V budúcom roku sa u predajcov objaví nová generácia modelu Seat Leon v dvoch karosárskych variantoch, ako päťdverový hatchback a rodinné kombi ST. V roku 2020 uzrie svetlo sveta prvý elektromobil Seat, skonštruovaný na základe platformy MEB koncernu Volkswagen a ponúkajúci dojazd 500 kilometrov," vymenúva v Lidových novinách Luca de Meo nadchádzajúce novinky. Tie ešte v roku 2020 doplní nový crossover.
Firma tak chce nadviazať na úspešný minulý rok: "Seat bol v roku 2017 jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe," chváli sa de Meo. Značka má podľa neho výnimočne mladých zákazníkov, o 10 rokov mladších, než je priemer v daných segmentoch. Cupra čoby samostatná značka by mala "mladistvosť" Seatu ešte podporiť.