Pre šírenie ochorenia Covid-19, vyhlásila vláda pred tromi rokmi (12. marca 2020) na Slovensku mimoriadnu situáciu, čím sa začala krízová situácia.
Sociálna poisťovňa počas trvania krízovej situácie poskytovala nemocenskú, peňažnú dávku, a to pandemické ošetrovné. Jej účelom bolo aspoň čiastočne finančne kompenzovať starostlivosť o blízkeho na úkor zárobkovej činnosti.
„Rozdiel medzi „klasickým“ ošetrovným (tzv. OČR) a pandemickým ošetrovným je v tom, že pandemické ošetrovné sa poskytuje na vopred neobmedzený čas počas celej krízovej situácie,“ uviedla Sociálna poisťovňa na svojej stránke.
Ako ďalej spresnila, o nároku na pandemické ošetrovné do 9. apríla 2021 rozhodovali pobočky iba raz, a to vždy k prvému dňu potreby osobnej a celodennej starostlivosti/ošetrovania počas krízovej situácie. Toto rozhodnutie malo byť platné až do skončenia krízovej situácie.
Od 10. apríla 2021 možno však opätovne požiadať o nové rozhodnutie o nároku na pandemické ošetrovné.
Otázky a odpovede
„Vzhľadom na viaceré nezrovnalosti vyskytujúce sa v praxi pri podávaní žiadosti o znovurozhodnutie o nároku na pandemické ošetrovné Sociálna poisťovňa opätovne pripomína základné podmienky podávania tejto žiadosti. Zároveň pripája niekoľko praktických príkladov k téme,“ uviedol hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr.
Zostáva vám 74% na dočítanie.