Rozhodnutia manažéra pri riešení problému sú optimálne vtedy, ak má čo najviac objektívnych informácií.
Riaditeľ VšZP je nespokojný s dlhými čakacími dobami, chce to riešiť. Na základe svojich objektívnych (?) informácií vidí dôvod u „lenivého“ špecialistu, lebo (cit.): „Môžete mať špecialistu, ktorý vyšetruje pacienta pol hodiny, a je to rovnako kvalitné ako niekto, kto ho vyšetruje 15 minút“.
A tak bude VšZP u každého pacienta sledovať, ako dlho bol u špecialistu (rozhovor Denník N, 9. mája).
K minutáži sa vrátim na konci („čerešnička na torte“), najprv ponúkam riaditeľovi VšZP niekoľko iných všeobecne známych dôvodov, ktoré mu (dúfam) zmenia názor na príčiny dlhých čakacích dôb.
Redukovanie lôžok
V posledných dvoch desaťročiach sa bez medializácie redukujú počty lôžok v zdravotníckych zariadeniach z viacerých dôvodov: mnohé ochorenia sa dnes diagnostikujú aj liečia ambulantne (toľko lôžok netreba), lôžka zanikajú aj pre chýbajúci personál.
Narastá počet ambulantných pacientov, ktorí vytvárajú tlak na špecializované ambulancie. Ich počty na jednotlivé kraje určuje vyhláška z roku 2008, nereflektujú potrebu, napriek pripomienkam sa nemenili už dve desaťročia, jestvujúce ambulancie sú...
Zostáva vám 85% na dočítanie.