Samosprávne kraje môžu využívať elektronický systém objednávania pacientov s vážnymi diagnózami na očkovanie proti COVID-19. Ten vyvinula súkromná zdravotná poisťovňa Dôvera s cieľom pomôcť samosprávam napĺňať kapacity ich očkovacích centier a tiež pomôcť pacientom so závažnými chorobami dostať sa k očkovaniu čo najskôr.
Spolupráca
Poisťovňa Dôvera tento elektronický systém úspešne vyskúšala v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) a následne ho ponúkla aj ostatným VÚC. „Táto spolupráca má poukázať na fakt, že pri očkovaní je okrem veku dôležité prihliadať aj na zdravotný stav pacientov. Je v našom záujme chrániť tých najzraniteľnejších,“ zdôraznil generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan.
Celý proces funguje tak, že VÚC najskôr informuje poisťovňu, koľko má voľných termínov na očkovanie, ktoré potrebuje obsadiť. „My potom zabezpečíme kompletný manažment pacienta, ktorý prichádza už len na dohodnutý čas očkovania,“ opisuje hovorca poisťovne Matej Štepianský.
Len čo sa poisťovňa dozvie o voľných termínoch, oslovuje poistencov s chronickými ochoreniami, so závažnou diagnózou prostredníctvom e-mailu a ponúkne im možnosť nechať sa zaočkovať. „Poistenec si na webe sám ,vykliká‘ niektorý z termínov, ktoré sú dostupné priamo z e-mailu, ktorý sme mu poslali. Príde mu potvrdzujúca SMS správa. Deň pred očkovaním mu pripomenie termín ďalšia SMS. Dozvie sa od nás aj to, čo ho čaká a aké otázky mu bude lekár klásť,“ vysvetlil Štepianský a dodal, že „ak pacient nezareaguje na e-mail, posielame ešte pripomínaciu SMS. Ak nereaguje ani na tú, zavoláme mu, a ak má záujem, vyplníme dotazník za neho.“
...Zostáva vám 85% na dočítanie.