Generálny riaditeľ Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) Mgr. Peter Lukáč, PhD., avizuje aj novú verziu elektronického výmenného lístka tak, aby špecialisti mali prístup k zdravotnej dokumentácii.
Na konferencii Zdravotníckych novín ste hovorili o kritickom stave ezdravia, keď lekári vidia výpadky systému. To však neznamená, že nefungujú služby, ale nefunguje hardvér, teda staré zariadenia z obdobia pred rokom 2012. Môže tento systém skolabovať?
Systém ezdravia je dožívajúci systém, bol postavený na technológiách a platformách, ktoré boli aktuálne v roku 2012. Tieto technológie nie sú štandardizované tak, aby mohli komunikovať s novými hardvérovými komponentmi a byť napojené na nové prvky elektronického zdravotníctva, či už mobilné ezdravie alebo nové integračné rozhranie. Preto to hodnotíme ako dožívajúci systém. Prejavuje sa to aj tým, že v poslednom období sme mali štyri veľké kritické výpadky.
Išlo o výpadky, ktoré zaregistrovali aj lekári?
Išlo o výpadky hardvérových komponentov, ktoré zabezpečujú komunikáciu od lekárov smerom do nášho prostredia, overenie pripojenia lekárov a ich autentifikáciu. Lekári v tom čase mohli zaznamenať krátkodobú nedostupnosť systému. Ale keď zrátame čas všetkých výpadkov za uplynulý rok, tak predstavuje celkovo 48 hodín. Snažíme sa výpadky minimalizovať, no treba povedať, že vypadáva hardvér, ktorý už nie je podporovaný a ani sa nedá nahradiť, lebo jeho životnosť sa skončila.
Ako to budete riešiť?
Je veľmi dôležité, že sa urobila konsolidácia a posúdenie súčasného stavu. Z analýzy nám vyšlo, že podpora súčasného ezdravia tak, aby dokázalo rea...
Zostáva vám 85% na dočítanie.