StoryEditor

Zdravotné poisťovne sa snažia svojim poistencom asistovať pri zdravotnej starostlivosti. Zisťovali sme ako

07.02.2023, 18:00

Niektoré poisťovne chcú dosiahnuť, aby poistenci mali čo najkratšie čakacie lehoty u špecialistov a v prípade potreby asistujú klientom s vyhľadaním vhodného a dostupného lekára. Darí sa im?

V diskusiách týkajúcich sa manažmentu pacienta zaznieva názor, že by ho mali zabezpečovať zdravotné poisťovne. Politici a ministerskí úradníci však často zdravotné poisťovne kritizujú, že svojich poistencov nemanažujú tak, ako by mali.

Obrátili sme sa na zdravotné poisťovne, aby uviedli príklady, ako manažujú svojich poistencov.

Vyjadrenia politikov a ministerských analytikov o nemanažovaní poisťovne podľa zdravotnej poisťovne Dôvera svedčia o neznalosti činnosti ZP Dôvera, o chýbajúcej odbornosti alebo nezáujme chápať zdravotníctvo hlbšie ako na hladine populizmu.

„Treba povedať, že štátne orgány si čoraz viac uzurpujú kompetencie v manažmente zdravotnej starostlivosti, dosiaľ sme však nevideli pozitívne výsledky,“ podotkla ZP Dôvera.

Manažment

Poisťovňa pripomenula, že „manažovanie zdravotnej starostlivosti na makroúrovni znamená nákup zdravotnej starostlivosti, aby s ohľadom na dostupné zdroje bola k dispozícii všetkým poistencom zdravotnej poisťovne, ktorí ju potrebujú“.

„S poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti sa snažíme dohodnúť také kontrakty, aby mali pozitívny dosah na zdravie poistencov, ale aj spokojnosť samotných poskytovateľov. Preto sú odmeňovaní za plnenie parametrov, ktoré smerujú k lepšej starostlivosti o pacientov,“ dodala ZP Dôvera.

Zdravotná poisťovňa vymenovala programy, ktoré súvisia s manažmentom poistencov: „Vyvinuli sme komplexný program manažmentu starostlivosti o ľudí s cukrovkou, ktorý diabetikom dokázateľne predlžuje život. V spolupráci s vybranými rehabilitačnými centrami sme zaviedli intenzívny rehabilitačný program pre ľudí po cievnej mozgovej príh...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-02-06 17:30:43 - Feat.: 0 - Title: Kúpiť ambulanciu alebo vybudovať novú? Porovnali sme výhody i nevýhody 02 - Modified: 2023-02-04 13:58:57 - Feat.: 0 - Title: Najväčšou prekážkou je strach. Pacienti sa pri kolonoskopii boja viac vyšetrenia ako pozitívneho nálezu 03 - Modified: 2023-02-03 17:06:31 - Feat.: 0 - Title: Ondrej Lunter: I keď máme na štyri mesiace dopredu vybookované termíny, ambulancia je v strate. Takto vyzerajú platby od zdravotných poisťovní 04 - Modified: 2023-01-17 09:49:21 - Feat.: 0 - Title: Pacient v remisii po onkologickej liečbe môže byť sledovaný všeobecným lekárom
01 - Modified: 2024-09-17 09:22:46 - Feat.: - Title: ZP Dôvera spustila telekonzultácie so špecialistami do 48 hodín 02 - Modified: 2024-09-05 08:45:19 - Feat.: - Title: Zrazu sme vytvorili 12 ambulancií, hovorí manažér inovácií o telemedicíne 03 - Modified: 2024-09-03 12:20:43 - Feat.: - Title: VšZP musí opäť predložiť ozdravný plán 04 - Modified: 2024-08-13 09:35:43 - Feat.: - Title: Šéf VšZP Ďuriš končí vo funkcii 05 - Modified: 2024-08-12 11:41:16 - Feat.: - Title: Koža si pamätá. Pribúdajú pacienti s rakovinou kože
menuLevel = 2, menuRoute = zdn/analyzy, menuAlias = analyzy, menuRouteLevel0 = zdn, homepage = false
06. november 2024 02:50