V diskusiách týkajúcich sa manažmentu pacienta zaznieva názor, že by ho mali zabezpečovať zdravotné poisťovne. Politici a ministerskí úradníci však často zdravotné poisťovne kritizujú, že svojich poistencov nemanažujú tak, ako by mali.
Obrátili sme sa na zdravotné poisťovne, aby uviedli príklady, ako manažujú svojich poistencov.
Vyjadrenia politikov a ministerských analytikov o nemanažovaní poisťovne podľa zdravotnej poisťovne Dôvera svedčia o neznalosti činnosti ZP Dôvera, o chýbajúcej odbornosti alebo nezáujme chápať zdravotníctvo hlbšie ako na hladine populizmu.
„Treba povedať, že štátne orgány si čoraz viac uzurpujú kompetencie v manažmente zdravotnej starostlivosti, dosiaľ sme však nevideli pozitívne výsledky,“ podotkla ZP Dôvera.
Manažment
Poisťovňa pripomenula, že „manažovanie zdravotnej starostlivosti na makroúrovni znamená nákup zdravotnej starostlivosti, aby s ohľadom na dostupné zdroje bola k dispozícii všetkým poistencom zdravotnej poisťovne, ktorí ju potrebujú“.
„S poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti sa snažíme dohodnúť také kontrakty, aby mali pozitívny dosah na zdravie poistencov, ale aj spokojnosť samotných poskytovateľov. Preto sú odmeňovaní za plnenie parametrov, ktoré smerujú k lepšej starostlivosti o pacientov,“ dodala ZP Dôvera.
Zdravotná poisťovňa vymenovala programy, ktoré súvisia s manažmentom poistencov: „Vyvinuli sme komplexný program manažmentu starostlivosti o ľudí s cukrovkou, ktorý diabetikom dokázateľne predlžuje život. V spolupráci s vybranými rehabilitačnými centrami sme zaviedli intenzívny rehabilitačný program pre ľudí po cievnej mozgovej príh...
Zostáva vám 85% na dočítanie.