"Som vďačný, že som nažive," napísal v nedeľu na sociálnej sieti Antonis Mavropoulos. Grék mal sedieť v lietadle, ktoré sa zrútilo v Etiópii krátko po štarte.
Pre meškanie prípoja prišiel k letiskovej bráne o dve minúty neskôr a do lietadla ho už nepustili. Na Facebooku uverejnil fotografiu letenky so slovami, že bol najskôr nahnevaný, pretože mu personál nepomohol dostať sa na palubu. O pár minút sa však dozvedel, že lietadlo, v ktorom mal cestovať, sa zrútilo.
V tej chvíli Antonis kontaktoval rodinu a priateľov, aby im oznámil, že je nažive. Hovorí, že takmer skolaboval, keď sa dozvedel, aké mal "šťastie."
Mavropoulos je šéf neziskovej organizácie a do Nairobi cestoval na výročné zhromaždenie programu OSN pre životné prostredie.
Lietadlo Boeing 737-8 MAX spoločnosti Ethiopian Airlines sa zrútilo krátko po štarte z etiópskej metropoly Addis Abeba. Nikto zo 157 pasažierov nehodu neprežil. Medzi cestujúcimi boli aj štyria Slováci. Pri nešťastí zahynula manželka, syn a dcéra poslanca SNS Antona Hrnka a charitatívna pracovníčka Danica Olexová z organizácie Dobrá novina.
Hovorca leteckej spoločnosti povedal, že kontakt s posádkou bol prerušený o 8:44 ráno (6:44 SEČ) nad mestom Bishoft, ktoré leží 62 kilometrov juhovýchodne od etiópskej metropoly. Lietadlo z Addis Abeby odštartovalo o 8:38 miestneho času a malo namierené do hlavného mesta Kene Nairobi.
Pátrači našli v pondelok obe čierne skrinky lietadla. "Našiel sa digitálny zapisovač letových údajov (DFDR) a zapisovač hlasu v kokpite (CVR) letu ET302," informovala na Twitteri spoločnosť Ethiopian Airlines.
Zatiaľ nie je známe, čo spôsobilo pád nového lietadla za jasného počasia južne od etiópskej metropoly. Oba zapisovače, takzvané čierne skrinky, môžu vyšetrovateľom pomôcť pri zisťovaní príčiny tragédie.
V priebehu niekoľkých mesiacov takmer rovnakým spôsobom zrútil už druhý stroj typu Boeing 737-8 MAX. Koncom vlaňajšieho októbra totiž padlo konštrukčne rovnaké lietadlo v Indonézii. Nikto nešťastie neprežil. Už táto havária vyvolala obavy o bezpečnosť boeingu novej generácie.
Príčina októbrovej havárie lietadla spoločnosti Lion Air síce nebola doteraz určená, ale indonézski vyšetrovatelia už niekoľko dní po nešťastí leteckej spoločnosti upozornili, že chybná informácia z jedného zo senzorov môže spôsobiť, že lietadlo automaticky nakloní predok smerom nadol.