Ultramoderná budova terminálu parížskeho letiska Charlesa de Gaulla, ktorej strecha sa počas víkendu čiastočne zrútila, vykazovala známky nestability už niekoľko týždňov pred zrútením. Pre stredajšie vydanie denníka Le Parisien to uviedli zamestnanci letiska. Podľa nich pred časom došlo v sekcii odletov terminálu 2E, kde sa nešťastie v nedeľu odohralo, k dvom prípadom prasknutia potrubia. Pri kolapse strechy vtedy zahynuli štyria ľudia.
"Naším najväčším problémom boli prasknuté potrubia. Počas minulého roku sme ich mali všade. Väčšina toaliet musela byť pre opravy zatvorená," vyhlásil jeden z pracovníkov upratovacej služby na letisku pod podmienkou zachovania anonymity. "Pred dvoma mesiacmi však došlo k dvom najväčším prasknutiam, a to presne pod časťou budovy, kde neskôr spadla strecha. Vodu sme museli pumpovať celý deň aj noc. Odvtedy sme mali pocit, že budova sa posúva. Zo stropu padalo viac prachu, čiastočiek cementu a špiny. Niekoľkokrát sme na to aj upozorňovali," vyhlásil zamestnanec letiska.
Predstaviteľ odborov tiež pod podmienkou anonymity pre denník uviedol: "Samozrejme, že sme netušili, čo sa stane, ale na tieto problémy sme boli upozornení -- prach a čiastočky, ktoré padali zo stropu. Ak sa na to pozrieme spätne, je jasné, že budova sa počas posledných týždňov pohybovala."
Terminál 2E otvorili pred menej ako rokom, stál 750 miliónov eur, pričom denne cez jeho priestory prešlo asi 20 000 cestujúcich. Odletovú halu tvorila 650 metrov dlhá strecha v tvare rúry, z ktorej asi 30-metrová časť sa v nedeľu zrútila. Úrady vyhlásili, že ak vyšetrovanie preukáže chybu v projektovaní budovy, budú ju možno musieť celú zbúrať.
Tvorca terminálu, medzinárodne uznávaný architekt Paul Andreu, ktorý navrhol viac ako 50 letísk po celom svete a v súčasnosti pracuje na novom národnom divadle v Pekingu, vyhlásil, že je hlboko dotknutý smrťou štyroch ľudí. "Nemyslím si, že som vinný. Nemyslím si, že som urobil chybu," uviedol Andreu v utorok v štátnej TV.
StoryEditor