„Nazdar, ja som Patrik,“ takto najznámejší raper na Slovensku i Česku vyriešil hneď na úvod rozhovoru našu dilemu ako ho oslovovať. Fanúšikovia ho poznajú ako drsného chlapíka, ktorý si neberie servítku pred ústa. Bol by však omyl zostať iba pri tom. Keď rozpráva o detstve a rasizme, je vážny, keď o biznise a svojich plánoch, je sústredený a má jasnú predstavu, čo má robiť, aby bol úspešný. A jeho súčasný úspech naznačuje, že aj v biznise „je pán“.
Máte za sebou úspešný film, pripravujete nový album, darí sa vám s predajom oblečenia pod vlastnou značkou. Ste momentálne na vrchole?
Určite nie. Po tých rokoch riešim iba to, že jednoducho pracujem. Nezamýšľam sa nad tým, či som na vrchole alebo dole. Úspech bude vždy, keď sa robí. Rozdeľujem to na úspešný alebo menej úspešný rok. 2014 beriem ako celkom dobrý.
Bol tento rok pre vás najlepší, čo sa týka zárobkov?
Nie, v tom bol lepší minulý rok. Vďaka predaju merchandisu. Minulý rok som začal s predajom značky JBMNT, čo bol doslova ošiaľ. Ten trochu po čase opadol, ale to je prirodzené.
Viete odhadnúť, koľko ste doteraz na predaji JBMNT zarobili?
Môžeme sa baviť o stotisícoch eur.
Kde nastal ten zlom, keď ste zistili, že na rape a hudbe môžete zarobiť?
Hlavne vtedy, keď na mne zarobil niekto iný, a pritom nič pre to nemusel urobiť. Ale prvýkrát som to zistil na prvom sólovom albume Bengoro, ktorý bol vydaný na pod vlastnou značkou. Dovtedy som do toho iba vrážal a bol som v strate.
Dá sa povedať, že meno Rytmus je značka.
Tomu ver.
Viete odhadnúť hodnotu tejto značky ako celku?
Záleží na tom, na čo ju chce dotyčný použiť.
Celý rozhovor aj ďalšie zaujímavé témy nájdete v novom čísle HN magazínu, ktorý bude už zajtra vložený v Hospodárskych novinách.