Mobilné hry a aplikácie väčšinou patria k lacnejšiemu typu softvéru, oproti ponuke na počítačoch či herných konzolách. Nájdu sa samozrejme výnimky, predovšetkým čo sa týka profesionálnych nástrojov slúžiacich na podnikanie. Tie môžu byť nielen drahšie, čo sa týka obstarávacej ceny, ale môžu aj účtovať nemalé poplatky za používanie. A toto všetko teraz chce Google ešte navýšiť.
Horná hranica pre cenu jednotlivej aplikácie bola až do roku 2015 čiastka 200 amerických dolárov (asi 185 eur). Potom sa zdvihla na 400 dolárov (asi 370 eur) a na tejto úrovni zostala doteraz.
Google však teraz určil, že maximálna jednorazová čiastka za softvér v obchode sa dvíha na 999 dolárov, čo podľa tabuliek Googlu znamená, že na Slovensku môžete naraziť na ceny do výšky 940 eur. Minimálna cena za aplikáciu je naďalej 5 centov.
Najdrahšie aplikácie sú skôr žartom
Ide samozrejme o extrémne prípady a v tejto chvíli ani nie je jasné, aká služba toto zásadné navýšenie cenového stropu reálne využije. Doteraz sa na maximálnych hodnotách pohybovali predovšetkým len akési aplikačné vtipy, napríklad hra Fisherpunk, ktorá má dokonca status najdrahšej aplikácie aj vo svojom názve (The Most Expensive Game).
Podobné aplikačné výstrelky pamätá aj Apple, u ktorého je strop ceny za jednu aplikáciu 999 dolárov (922 eur) už od spustenia aplikačného obchodu. Už v roku 2008 sme napríklad písali o bizarnej aplikácii „I Am Rich“ (preložené „Som bohatý“), ktorá stála túto maximálnu možnú čiastku. Aplikácia však nevedela vôbec nič a mala jednoducho len pripomínať majiteľovi skutočnosť, že je bohatý.
Suma vyššia ako polovica priemernej mzdy
Hypotetická najdrahšia aplikácia tak na oboch najrozšírenejších aplikačných portáloch pre smartfóny môže stáť viac ako polovicu priemernej mzdy na Slovensku za minulý rok.
Hoci teraz vývojári dostali novú možnosť, ako zákazníkom ponúkať ešte drahší softvér, stále bude platiť, že zákazníci mobilných aplikácií a hier sa prikláňajú skôr k lacnejším variantom. Ideálne potom takým, ktoré sú v základe zadarmo a ponúkajú za poplatok nejakú voliteľnú výhodu, napríklad odstránenie reklám. Ťažko si vieme predstaviť, že mainstreamový užívateľ nebude za akýkoľvek mobilný softvér platiť vyše 900 eur.