Spoločnosť OpenAI, ktorá stojí za chatovacím robotom ChatGPT, by mohla v pondelok predstaviť svoj vyhľadávač využívajúci umelú inteligenciu (AI). Zvyšuje tak úsilie vo svojej snahe konkurovať súčasnej jednotke na trhu, firme Google. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na informované zdroje. Dátum oznámenia sa však môže ešte zmeniť.
Spravodajské servery Bloomberg a Information napísali, že OpenAI, ktorú podporuje Microsoft, pracuje na vyhľadávacom produkte, ktorý by mohol konkurovať spoločnosti Google zo skupiny Alphabet a spoločnosti Perplexity, dobre financovanému startupu zaoberajúcemu sa vyhľadávaním pomocou AI.
Podľa agentúry Bloomberg je vyhľadávací produkt OpenAI rozšírením jej chatbota ChatGPT a umožňuje ChatGPT získavať informácie priamo z webu a zahŕňať citácie. Chatovací robot ChatGPT využíva špičkové modely AI na vytváranie odpovedí podobných tým ľudským.
Príde deň pred vývojárskou konferenciou Googlu
Oznámenie by tak mohlo byť načasované deň pred začiatkom výročnej konferencie Googlu. Očakáva sa, že tam sa Google chystá predstaviť množstvo svojich produktov súvisiacich s AI.
Pozorovatelia z odboru už dlho označujú ChatGPT za alternatívu na zbieranie informácií online, hoci sa produkt stále potýka s poskytovaním presných informácií z webu v reálnom čase. Firma OpenAI už skôr poskytla integráciu so službou Bing firmy Microsoft pre platených predplatiteľov. Google medzitým oznámil funkcie generatívnej AI pre svoj rovnomenný vyhľadávač.
Tlak konkurencie
Firmu Perplexity, ktorá má hodnotu miliardy USD (takmer 930 miliónov eur), založil bývalý výskumník OpenAI a získala si popularitu vďaka poskytovaniu rozhrania pre vyhľadávanie s vlastnou AI. Podľa januárového príspevku na svojom blogu má desať miliónov aktívnych užívateľov mesačne.
Aplikácia ChatGPT firmy OpenAI bola spustená na konci roka 2020 a je označená za aplikáciu, ktorej sa najrýchlejšie podarilo dosiahnuť 100 miliónov užívateľov mesačne. Podľa analytickej firmy Similarweb však návštevnosť internetových stránok firmy bola vlani ako na horskej dráhe a až teraz sa vracia na svoje maximum z mája 2023. Firma je tiež pod tlakom, aby rozšírila svoju užívateľskú základňu.