Americká spoločnosť Meta Platforms v rámci diskusie s regulátormi navrhla, že zníži mesačné predplatné pri platených verziách svojich sociálnych sietí Facebook a Instagram v Európe takmer o polovicu - z terajších 9,99 eura na 5,99 eura.
Pri vypočutí na pôde Európskej komisie (EK) to uviedol právnik firmy Tim Lamb. Návrh prichádza v čase rastúcej kritiky zo strany užívateľov platených verzií sietí Facebook a Instagram, napísala agentúra Reuters
Meta platené verzie neobsahujúce reklamu spustila vlani v novembri. Dôvodom bola snaha vyhovieť novým pravidlám Európskej únie, podľa ktorých musia mať užívatelia možnosť rozhodnúť, či môžu byť ich osobné údaje zhromažďované a využívané na cielenú reklamu. Kritikom sa však nepáči, že užívatelia sú nútení za ochranu svojho súkromia platiť.
Návrh na zníženie mesačného predplatného predložila spoločnosť Meta Platforms regulátorom v tomto roku. Teraz o tejto záležitosti rokuje s európskymi úradmi na ochranu osobných údajov. Rozhovory vedie najmä s úradom v Írsku, kde má podnik svoje európske sídlo.
Na konci minulého mesiaca podalo na spoločnosť Meta kvôli ochrane súkromia sťažnosť osem spotrebiteľských organizácií z Európskej únie, vrátane českého dTestu. Organizácie tvrdia, že firma pri zhromažďovaní užívateľských údajov porušuje pravidlá EÚ o ochrane súkromia. Kritizujú v tejto súvislosti práve systém predplatného na sieťach Facebook a Instagram.