Premiéry niektorých čínskych smartfónov bývajú trochu záludné. Často totiž majú dve fázy. Prvá býva pre čínsky trh a približne o mesiac či dva máva model aj európsku či skrátka globálnu premiéru aj pre zvyšok sveta. Pri európskej premiére tak už máme k dispozícii väčšinu špecifikácií, no zvykne sa oznámiť, aké pamäťové varianty či ktoré modely zo série budú dostupné. Tak to bolo i pri modeli Xiaomi 13 Pro, ktorý sme v redakcii otestovali.
Xiaomi už dávno nepatrí k low-endovým značkám, ktoré ponúkajú telefóny za facku. Samozrejme, v ich portfóliu sa nájdu i lacné kúsky do 200 eur, avšak Xiaomi sa už pár rokov profiluje ako drahšia značka. Na jednej strane má už vyššie ceny smartfónov ako kedysi, na druhej strane si na lacné telefóny vytvorilo samostatné značky Redmi a Poco.
Pozrite si testovacie fotky zo zariadenia Xiaomi 13 Pro:
Dizajn a konštrukcia
Výrobca sa rozhodol vytvoriť zadnú stenu z keramiky. A hoci rozumieme, že naleštený chrbát telefónu pôsobí luxusne, v skutočnosti je to tak len prvých pár sekúnd po očistení. Je už klišé kritizovať túto vlastnosť telefónov, neustále nás však udivuje, prečo to výrobcovia robia.
Ak si vložíte telefón do obalu, zámer Xiaomi vytvoriť luxusný jagavý telefón je tak či tak stratený. Omnoho radšej by sme privítali zadný kryt s matnou úpravou, pričom telefón by sa nám i jednoduchšie fotil. Nie je to nevýhoda, pre ktorú by sme vám telefón neodporučili, ale osobne veľmi neuznávame lesklé telefóny. Azda len v bielom vyhotovení, kde nie je až tak vidieť odtlačky a šmuhy.
V každom prípade sme radi, že v krabičke je spolu so smartfónom aj silikónový obal. Je to milý doplnok v čase, keď iní výrobcovia nedávajú do balenia už ani nabíjačky. V tomto smere Xiaomi vôbec nešetrí, pretože v škatuľke je rovno ultra výkonná 120 W nabíjačka. Konkurencia predáva adaptéry určené na rýchle nabíjanie k vlajkovým lodiam zvlášť, za ceny okolo 40 eur.
Zostáva vám 77% na dočítanie.