Phishing je v poslednej dobe jedna z najčastejších metód, ktoré používajú kyberútočníci. Ukazuje sa, že medzi hrozbami, ktoré výskumníci z Microsoftu sledujú, je objem phishingových útokov rádovo vyšší ako objem všetkých ostatných hrozieb.
Ide pritom o jednoduchú metódu hackerov. Jej cieľom je získať prihlasovacie údaje obete, prípadne i dátum narodenia alebo iné osobné údaje. Tie následne pomôžu útočníkovi získať ďalšie možné informácie, ktoré môžu byť neskôr použité na zneužitie totožnosti obete.
Poznáme niekoľko metód phishingu, pričom sú čoraz sofistikovanejšie. Zvyčajne na nás útočníci vyvinú nátlak s tým, že potrebujú naliehavo nejakú informáciu. Druhou častou možnosťou je to, že kliknete na správu či odkaz s „výzvou na akciu“, ktoré vás presmerujú na podvodnú stránku. Tá môže často napodobňovať grafikou webstránku známej spoločnosti, či už banky, alebo kuriérskej firmy a podobne.
A hoci sa bezpečnostné spoločnosti snažia používateľov edukovať, ľudia sú nepoučiteľní a táto metóda neustále zaberá.
Zostáva vám 74% na dočítanie.