Facebook sa vydal po stopách aplikácie Snapchat a testuje funkciu, ktorá umožňuje používateľom načasovať automatické zmazanie ich príspevkov. Informoval o tom portál bbc.com. Sociálna sieť uviedla, že možnosť, ktorá ponúka nastavenie vypršania platnosti v rozmedzí od jednej hodiny do siedmich dní, je „malým pilotným projektom" pre jej iOS aplikácie.
Príspevky, ktorých životnosť sa dá nastaviť, nemôžu zdieľať iní použivatelia. Táto možnosť je zatiaľ dostupná iba na Novom Zélande, kde Facebook a iné technologické spoločnosti zvykli testovať produkty alebo služby už aj v minulosti.
Snapchat, populárna aplikáciu založená na miznúcich správach (ktorú sa Facebook údajne snažil kúpiť za tri miliardy dolárov), sa od vzniku v roku 2011 masovo rozšírila. Toto tempo rastu očividne popohnalo súperov, aby sa pokúsili o podobný úspech. Časovo obmedzené správy sú čoraz populárnejšie najmä medzi tínedžermi, ktorí sú vyhľadávanou demografickou skupinou technologických firiem.
Facebook v júni tohto roka čelil kritike za experiment, ktorý „manipuloval“ obsah RSS kanálu takmer 700 000 používateľov, aby zmeral ich emocionálne reakcie. V júni tiež sociálna sieť predstavila Slingshot, aplikáciu na posielanie obrázkov, v ktorej si fotografie od priateľov musíte odomknúť tým, že odosielateľovi pošlete naspäť inú fotografiu. Všetky správy sa po odoslaní zmažú.
O mesiac neskôr aj Instagram (vlastnený Facebookom) sprístupnil aplikáciu, ktorá umožňuje používateľom posielať fotografie, ktoré sa zmažú po tom, čo si ich príjemca pozrie.
Zdroj: bbc.com