Obľúbená „obrázková“ sociálna sieť Instagram nasleduje svoju matku, populárnejší Facebook. Medzi fotografie vašich priateľov svojvoľne prihodí reklamné fotky (alebo videá). Firma to oznámila – ako inak – na svojom profile na vlastnej sociálnej sieti v noci zo štvrtka na piatok. Dôvod? Chce zarábať.
„Máme veľké plány do budúcnosti a to, aby sa stali skutočnosťou znamená, že z Instagramu potrebujeme vytvoriť udržateľný biznis,“ vyhlásila sociálna sieť na svojom profile @instagram.
V najbližších mesiacoch sa teda môže stať, že medzi fotografiami občas uvidíte reklamu. Avšak zatiaľ iba v USA – k profilom z iných krajín sa Instagram nevyjadril. Pravdepodobnosť, že by ostatné štáty ostali o komerčný obsah „ukrátené“ dlhodobo je však minimálna.
Sociálna sieť sľubuje, že zavádzanie reklamy bude “pomalé” a zameria sa na “malý počet kvalitných, krásnych a vysokokovalitných fotografií”. A to od značiek, ktoré sú už na Instagrame známe a populárne.
Instagram tvrdí, že chce, aby reklamy, ktoré užívateľom ukáže, boli kreatívne a kvalitné. Tak, aby ste si ich užili. Sociálna sieť zároveň sľubuje, že ak sa vám (teda, na začiatok Američanom), reklama nebude páčiť, môžete ju skryť – a oznámiť, prečo vám nevyhovovovala.
„S radosťou by som si zaplatil pár dolárov za to, aby som získal profi verziu Instagramu bez reklamy. Je to cesta, ktorá Instagram zničí,” vyjadril sa v komentári pod oficiálnym oznámením užívateľ “rlbankz”.
A komentár autora článku? Chvíľu si zrejme pofrfle, no Instagram bude používať naďalej.