Vianočná reklama kultového výrobcu prémiovej elektroniky. Malo ísť o imidžovú záležitosť, no stačilo dôkladnejšie zamyslenie a lepší pohľad novinárov a vysvitlo, že Apple, hoci nie zásadne, no celkom trápne, zavádza.
Celý problém je nasledovný: aktuálna vianočná reklama zobrazuje chlapca, ktorý si svoju rodinu nakrúca na video v novom iPhone 5S. Ten celý čas drží prirodzene - vertikálne. No to isté video, ktoré si rodina neskôr v reklame preháráva na televíznej obrazovke, je zobrazené horizontálne. To znamená, že by muselo byť nakrútené iPhonom v “ležatej” polohe.
Video, ktoré na iPhone natočíte vertikálne a prehrávate ho na “bežnej” horizontálnej obrazovke, je totiž na takúto obrazovku priúzke, preto ho obkolesujú dva čierne pásy. Reklama by teda musela vyzerať takto:
Napriek tomuto “failu” označujú mnohé média túto vianočnú reklamu od Apple za “prvú veľkú reklamu od smrti Steva Jobsa”. Podobný trapas pred časom zažila aj Nokia, ktorá v reklame na novú Lumiu ukazovala kvalitné video, ktoré mal snímať tento telefón. Smolou však bolo, že v jednom zábere sa v odraze prechádzajúcej dodávky nakrátko mihol kameraman s profi kamerou.
Zdroj: DailyMail