Počas minulého roku len na Slovensku zahynulo 24 cyklistov. Smrteľným nehodám a nehodám, v ktorých sú angažovaní aj cyklisti, by mohol pomôcť zabrániť Garmin. Ten totiž pred polrokom kúpil spoločnosť iKubu, ktorá začala pracovať na "cyklistickom radare". Jeho úlohou je graficky znázorniť autá, ktoré prichádzajú od chrbtu cyklista. S týmto riešením prichádza Garmin preto, lebo podľa štatistík až 40 percent smrteľných nehôd bicyklistov spôsobí náraz auta alebo kamiónu, o ktorom cyklista nevedel.
Vynález tak cyklistovi povie, kedy si má dávať pozor, aby nevbehol do cesty autu. Vodiči tak budú mať tiež o štipku menej starostí s cyklistami.
Rearview bike radar, ako Garmin toto zariadenie, ktoré za nás pozerá dozadu, nazýva, má dohľad až 140 metrov. Čo je podľa tvorcov dostatočne veľká vzdialenosť, aby bicyklisti auto zaregistrovali a vedeli prispôsobiť svoju jazdu.
Technológia Garminu funguje podobne, ako policajné rýchlostné radary. Svetlo, ktoré je umiestnené na zadnej strane bicykla (napríklad pod sedadlom) skenuje premávku za sebou. Výsledky sa zobrazujú na zariadeniach kompatibilných s technológiou Garmin.
Zariadenie sa dostane do predaja už túto jeseň. Stáť by malo 199 dolárov (179 eur). Čo je relatívne dostupná cena pre cyklistu, ktorý jazdí napríklad každý deň do práce po cestách s premávkou.