Pokiaľ si dnes chcete kúpiť nový iPhone, máte dohromady možnosť vybrať si až s ôsmich farieb. Tri pre iPhone 5s a päť pre iPhone 5c. Štúdia agentúry CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) ukazuje, že aj napriek obrovskému ohlasu sa zlatý iPhone kupuje spomedzi troch možných farieb najmenej.
Prieskum však vyhodnocuje výsledky z už predaných zariadení a problém zlatého iPhonu je jeho nedostatok. Teda zákazník si v predajni mohol radšej vybrať inú farbu než aby čakal dva až tri týždne na zlatú verziu. Prieskum ďalej ukázal, že po zlatej či striebornej verzii siahajú častejšie ženy. Muži chcú tmavú verziu.
Plastový iPhone je úspech
Pri plastovom iPhone 5c zas úplne prepadla žltá farba. Ukázalo sa taktiež, že ženské pohlavie si vyberá najradšej ružovú verziu a muži modrú. „Pri nových iPhonoch sa jasne ukázali rodové rozdiely zákazníkov.“ poukazuje na fakt Mile Levin, spoluzakladateľ CIRP.
Predaj nových telefónov od Apple zatiaľ prekonal minuloročné rekordy. Zaujímavosťou je však aj porovnanie, že v súčasnosti sa na jeden iPhone 5c predajú dva iPhony 5s. Na začiatku bol pomer tri ku jednej v prospech drahšieho iPhonu 5s. Zákazníkov tak postupne oslovila aj slabšia verzia telefónu, čo môže Apple vnímať ako veľkú výhru. Predáva totiž rok starý hardvér s nižšími nákladmi na výrobu za rovnakú cenu ako iPhone 5.
zdroj: cnet.com
snímky: Reuters