Žiadne pieskovisko a ani hračky. Symbolom doby pre mladých bude zrejme internet. „Znie to až neuveriteľne, no 48 percent detí do dvoch rokov je denne na internete,“ povedala na biznis konferencii spoločnosti Ericsson šéfka najväčšej švédskej televízie Ema Hamilton.
Je to úplne nový segment ľudí, ktorých táto oblasť zaujíma. Na internet sa však nedostávajú cez počítač, ale oveľa jednoduchšie zariadenie. Kľúčom má byť tablet. K číslu 48 percent prispel určite fakt, že až 75 percent domácností má vo Švédsku tablet. Na Slovensku sú čísla skromnejšie. Odhadom je u nás do milióna tabletov.
Dvojročné deti majú na týchto zariadeniach najčastejšie používať hry alebo pozerať videá. S vekom následne stúpa aj náročnosť toho, čo na internete robia. Napríklad prezeranie stránok či využívanie sociálnych sietí. Trend využívania internetu sa s vekom znásobuje, a tak napríklad už päťročné deti trávia „na sieti“ tri hodiny denne.
V dnešnej dobe sa napríklad otočila situácia, kde už nepočítame čas, ktorý sme online, ale naopak práve offline.
Náklady redaktora počas konferencie v Štokholme hradí spoločnosť Ericsson
Snímky: huffingtonpost.com, autor