Každý z nás ho používa a pre Google je to top biznis. Vyhľadávač tejto firmy používajú milióny ľudí každý deň. A teraz hľadajú nového človeka. Takého, ktorý sa dostane takmer na vrchol a ovládne ho.
Zložitý algoritmus, ktorý vyhodnocuje relevanciu odkazov a ich poradie vo vyhľadávači, stvoril v IT svete pozíciu SEO manažérov. Ich hlavným cieľom je optimalizovať webstránky pre Google s cieľom dostať ich na prvé miesta. Prekvapením však je, že túto pozíciu musí mať vo firme aj samotný Google, ktorý za celou logikou vyhľadávania stojí.
Ešte zábavnejším je však hlavný cieľ zamestnanca, ktorý sa na túto pozíciu dostane. Náplňou jeho práce je totiž získať čo najvyššie návštevy produktov Google z ich vlastného vyhľadávača.
Ako píše magazín Wired, pre mnohých je sen pracovať v Googli, pri tejto pozícii sa však úspešný uchádzač môže dostať až na vrchol a odhaliť tajomstvá, ktoré sa za vyhľadávačom skrývajú a trápia stovky expertov z celého sveta.
Získať takúto prácu však nie je úplne jednoduché. Na to, aby ste na pozícii SEO manažéra mohli pracovať, musíte mať podľa webu SearchEngineLand aspoň dvojročnú prax s optimalizáciou pre vyhľadávač a aspoň štvorročnú skúsenosť s tvorbou webstránok. A pri týchto nutných podmienkach výberový proces isto neskončí.