Musel ho mať každý úspešný manažér či podnikateľ. Blackberry je doteraz symbolom biznis smartfónu, ktorý „nie je tak úplne pre obyčajných ľudí“. A nato aj doplatil. Jeho miesto vytlačil napríklad iPhone či ďalšie iné špičkové smartfóny, ktoré vytlačili Blackberry na pokraj existencie.
Aktuálne spoločnosť predala 800 tisíc telefónov za štvrťroka, no plán na rok 2016 je zvýšiť predaj na päť miliónov ročne. Ak sa to nestane, Blackberry počíta s alternatívou zastaviť predaj smartfónov. Svet príde tak o ďalšiu legendu.
Venovať sa následne má len službám v mobilnom biznise. Povedal to CEO John Chen pre portál theverge.com na konferencii Code Mobile.
Ak totiž Blackberry nedokáže predať päť miliónov smartfónov, nedokáže byť v biznise zisková. A práve kľúčom k tomuto číslu bude telefón s Androidom, ktorý BlackBerry plánuje.
Novinka známa pod menom Priv má mať hardvérovú klávesnicu a takmer zabudnutú vysúvateľnú konštrukciu. Ďalšou špecialitou môže byť zahnutý displej na okrajoch telefónu a 18 Mpx fotoaparát.
Presné špecifikácie síce ostávajú tajomstvom, no zrejmé je, že pôjde o špičkovo vybavený telefón. Rovnakú bude mať aj cenu, ktorá by mala byť v konečnom dôsledku vyššia ako 600 eur. Svojou konštrukciou a výbavou pôjde o jedinečný telefón.
A je to aj možno posledná nádej, aby sa táto spoločnosť opäť postavila na nohy.
Zaujímavosťou konferencie Code Mobile bol aj moment, keď šéf Blackberry povedal, že sa Samsung dokáže v bezpečnosti vyrovnať ich pripravovanej novinke s Androidom. Zabezpečene, ktoré používa Samsung (prostredie Knox), má byť síce rovnako dobré, no batéria, lepšia anténa či fyzická klávesnica má byť prednosťou nového telefónu Blackberry. Budúci rok tak bude pre túto značku zlomový. Číslo 5 miliónov za rok pre gigantov ako Apple či Samsung nemusí znamenať nič, no pre Blackberry bude bojom o prežitie.