Uplynulý víkend dostali návštevníci kín siete Cineworld v dvanástich britských mestách možnosť príjemne sa zabaviť pred premietaním filmu Ratatouille. V rámci kino-kampane na nové Volvo XC70 sa ľudia v hľadisku zmenili na joystick, ktorým na plátne ovládali nové Volvo v jednoduchej počítačovej hre.
Diváci zdvihli ruky a ich pohybmi usmerňovali Volvo na ceste, pričom sa snažili zbierať predmety a pasažierov. Takáto hra bola umožnená vďaka kamere s pohybovým senzorom, ktorá bola umiestnená pod premietacím plátnom. Kamera snímala pohyby v hľadisku a prenášala ich do počítača s hrou. Na konci hry diváci zistili, koľko bodov nahrali a v konečnej tabuľke boli porovnaní s ostatnými mestami. Vyhral Londýn, čo zrejme svedčí o tom, že hlavnom meste je pre šoféra schopnosť manévrovania veľmi dôležitá.
Okrem uvedenia produktu má hra aj iné účely. Mala by pomôcť divákovi uvoľniť sa a vďaka nej mať aj určitý sociálny zážitok. Vďaka videu sa môžete presvedčiť, že diváci sa naozaj zabavili a takýto typ reklamy ich neotravoval.
Technológiu pre hru Volvo vyvinula spoločnosť Brand Experience Lab. Nebolo to však prvýkrát, keď sa táto technológia použila v kine. V máji tohto roku si diváci mohli zahrať hru NewsBreaker, a to pred premiérou filmu Spiderman 3.
Do tretice si podobnú zábavu mohli užiť návštevníci kín v auguste v brazílskom Sao Paule. Pred filmom Simpsonovci diváci chytali virtuálne mydlové bubliny. Za túto zábavu bola zodpovedná spoločnosť Dove, ktorá spolupracovala s firmou YDreams.
Ostáva len dúfať, že tieto kampane si osvojí čoraz viac firiem a možno sa jedného dňa budeme môcť takto v kinách zabaviť aj my na Slovensku.
Autorka článku je študentkou 5. ročníka Marketingovej komunikácie v Trnave.