V minulých častiach nášho seriálu História firiem sme sa pozreli na históriu značiek HTC, Samsung, Motorola, Nokia, Sony, Apple a Atari.
Písal sa rok 2013 a svet urgentne nepotreboval ďalšieho výrobcu smartfónov. Tých už bolo naozaj dosť. iPhone bol vtedy na trhu viac ako šesť rokov a značky sa mu snažili vyrovnať kvalitou i používateľským prostredím.
Dvaja ambiciózni ľudia si však všimli, že napriek širokej ponuke si používateľ môže voliť len medzi drahými špičkovými telefónmi a, naopak, lacnými ťažkopádnejšími smartfónmi. Chýbala tu kvalitná zlatá stredná
cesta. Predstavovali ju napríklad Nexusy od Googlu, no tie neboli veľmi rozšírené a všade dostupné.
Títo dvaja ľudia pracovali pre čínsku firmu Oppo, ktorá tiež vyrábala telefóny. Oni sami však používali iPhony a obdivovali ich jednoduchosť používateľského prostredia a dobre fungujúci hardvér so softvérom, ktoré tento telefón pred rokmi preslávili.
Volali sa Carl Pei a Pete Lau, ktorý bol dokonca viceprezidentom Oppo. Spojil ich však nový sen. Chceli vytvoriť skvelé produkty za naozaj rozumné ceny.
Systém pozvánok
Úspech mladého startupu je však trochu odlišný od ostatných výrobcov. Naskočili rovno na vlnu smartfónov bez predošlých dlhoročných skúseností s predajom telefónov a v mori Samsungu, HTC, Sony a Applu sa potrebovali zviditeľniť.
Na začiatku im tak pomohla zaujímavá „hra“ so zákazníkom. Ich smartfóny sa totiž dali získať len cez pozvánky. To znamená, že ich kúpu ste mohli vykonať až vtedy, ak vlastnil váš kamarát tento smartfón a mohol tak aj vás „pozvať na nákup“.
K pozvánke ste sa mohli dostať aj inak, no v každom prípade bolo potrebné ju nejakým spôsobom získať, vyhrať či kúpiť. Pozvánky však mali aj druhý – a zrejme hlavný význam. OnePlus sa tým totiž zároveň spočiatku snažil riadiť predaj.
Potreboval obslúžiť všetkých záujemcov, no neboli ešte schopní produkovať toľko kusov. Systém pozvánok však vytvoril okolo seba niečo výnimočné a mal veľký vplyv aj na publicitu. A po týchto pozvánkach bol veru poriadny dopyt. Samozrejme, marketingový ťah nie je úplne všetko.
Potrebujete aj skvelý produkt. Tým sa však prvý smartfón na trhu menom OnePlus One naozaj stal. Predstavili ho v apríli 2014 a firma ho prezentovala ako „zabijak vlajkových lodí“. Toto motto tiež vzbudzovalo záujem. Obsahoval výborné parametre za výbornú cenu, teda niečo vyše 300 dolárov....
Zostáva vám 85% na dočítanie.