Môže si dnes používateľ opraviť telefón sám doma bez toho, aby prišiel o záruku?
Používateľ si teoreticky telefón môže sám opraviť. V tom nie je nejaký zásadný problém, je tam nízke napätie. „Problém“ je v tom, ak je zariadenie v nejakej fabrickej záruke. Všetci výrobcovia varujú že akákoľvek modifikácia, hardvérová či softvérová, sa považuje za stratenie záruky.
Kedysi to bolo trochu iné, vzali ste si telefón a dali dolu zadný kryt alebo ste odskrutkovali potrebné časti a vymenili napríklad displej. Teraz je však navyše väčšina displejov laminovaná a následne zlepená špeciálnymi obojstrannými páskami. Ak sa chcete dostať dnu, tak je to väčšinou zo strany displeja.
To si vyžaduje, aby ste si istú podložku pod telefónom rozohriali na vysokú teplotu, okolo 80 – 90 stupňov, musí to byť len na krátky čas, lebo sa môže poškodiť akumulátor, potom sa odstráni lepiaca páska a otvoríte telefón.
Následne si klient môže povedať, že keď to mám po záruke, tak to skúsim a vymením. Problém je, že tie komponenty sú naozaj veľmi jemné a je tu tak či tak veľa nástrah pre menej znalých.
Čo ľudia najčastejšie na svojich telefónoch zanedbávajú?
Zanedbávajú úplne elementárne čistenie. Niekedy, keď vidím tie telefóny, až by som sa hanbil. Ale chápem, možno nemajú čas. Čiže v prvom rade by som telefón pravidelne jemne čistil vlhkou mikrovláknovou handričkou.
Všetci máme kožu, ktorá produkuje maz, nie vždy máme stopercentne čisté ruky a toto všetko sa napríklad „nabaľuje“ na mriežku mikrofónov, reproduktorov. Je dobré ich občas utrieť, lebo keď sa tam dostane veľký nános, vzniká častý problém.
Tým je upchatá mriežka reproduktora, keď nepočujem volaného. Alebo môže byť upchatá mriežka mikrofónu, keď volaný nepočuje zase mňa.
Aké problémy riešia najčastejšie zákazníci?
Príčiny návštevy servisu sú najmä rozbitý displej, poškodené nabíjacie porty, akumulátory a záchrana dát zo zariadení. Displej, to je jednoznačne Murphyho zákon. Niekomu h...
Zostáva vám 85% na dočítanie.