Šéfka spravodajského obsahu sociálnej siete Facebook Campbell Brownová sa vyhrážala skupine vydavateľov, že nechá ich biznis "umrieť", ak nebudú s firmou spolupracovať, tvrdí s odkazom na päť účastníkov schôdzky denník The Australian.
Spoločnosť namieta, že kontroverzný výrok bol vytrhnutý z kontextu, uvádza iDnes.cz. Brownová povedala na stretnutí v Sydney skupine predstaviteľov mediálnych spoločností, že im chce pomôcť vo vývoji udržateľného biznis modelu, ktorý by mali dosiahnuť práve spoluprácou s Facebookom.
Platforma už dnes generuje mediálnym domom časť návštevnosti, keď zdieľa odkazy na ich články a ďalší obsah. Správa austrálskeho periodika je zaradená medzi platený obsah, mnohé médiá z nej ale prevzali vyjadrenie šéfky spravodajského obsahu Facebooku.
Šéfa Facebooku vydavatelia nezaujímajú, dal mi voľnú ruku
"Pomôžeme vám revitalizovať žurnalistiku (...) opačný prípad bude počas niekoľkých rokov vyzerať, ako keď sa držia ruky umierajúceho v hospici," cituje Brownovú britský denník The Guardian.
Hovorca Facebooku oznámil serveru CNBC, že výrok o "umierajúcim biznise" tradičných médií je vytrhnutý z kontextu. Brownová tiež uviedla, že šéfa Facebooku Mark Zuckerberga "vydavatelia nezaujímajú, ale dáva mi veľa voľnosti v prevedení týchto zmien".
Podľa denníka The Guardian spoločnosť aj Brownová tento výrok "vehementne" odmietajú s odkazom na prepis schôdzky. Ten však Facebook nezverejnil.
Kontroverzné vyjadrenie na adresu klasických mediálnych domov odsúdila aj Harvardská inštitúcia NiemanLab, ktorá sa zaoberá podporou žurnalistiky v čase, keď úlohu väčšiny tradičných médií postupne preberá internet.
Vzťahy vydavateľov a technologických gigantov rieši aj EP
Komplikovaný vzťah medzi tradičnými vydavateľmi obsahu a technologickými firmami ako Facebook či Google rieši aj Európsky parlament. Príjmy z reklamy totiž často prehltnú práve internetové platformy, ktoré na tradičné médiá odkazujú.
Politici sa preto snažia nastaviť férovejšie pravidlá. Campbell Brownová je bývalá novinárka, pôsobila napríklad v televíziách NBC alebo CNN. V spoločnosti Facebook pôsobí od januára 2017.
Firma ju najala po tom, čo čelila kritike za šírenie dezinformácií počas americkej prezidentskej kampane v roku 2016. V reakcii na svoje nedávne škandály, najväčšia sociálna sieť obmedzila objem správ, ktoré jej užívatelia vidia na domovskej stránke, píše server Business Insider.
Ľuďom sa teraz na Facebooku zobrazuje viac príspevkov od ich priateľov, čo má na vydavateľa spravodajstva negatívny vplyv.