Pomocou globálnej platformy PayPal môžu ľudia platiť, posielať peniaze a akceptovať platby online. PayPal už dávnejšie sprístupnil svoje služby na Slovensku a uviedol tu mnohé produkty a funkcie, vrátane Ochrany kupujúceho a predajcu (vzťahuje sa aj na digitálne tovary), Preplatenie nákladov na vrátenie tovaru, PayPal.Me a One Touch.
Aktuálne však konečne bude PayPal k dispozícii slovenským zákazníkom v ich domácom jazyku, píše agentúra Grayling. Od 4. mája je jadro obsahu na webstránke PayPal (a neskôr aj v mobilnej aplikácii PayPal) dostupné aj v slovenčine a služba tak zjednoduší používanie svojich funkcií pre slovenských spotrebiteľov a obchodníkov. Samozrejme, ľudia, ktorým pri používaní PayPalu anglický jazyk vyhovoval, majú možnosť vrátiť sa k preferovanému jazyku.
„Našim cieľom je urobiť služby PayPal čo najpohodlnejšie. Ceníme si spätnú väzbu našich zákazníkov a uvedomujeme si, že nech už ľudia hovoria akokoľvek plynule po anglicky, predsa len je prístup k obsahu v ich rodnom jazyku jednoduchší a rýchlejší. Sme veľmi radi, že môžeme oznámiť ukončenie prvej fázy lokalizácie na Slovensku – ten najdôležitejší obsah o službách PayPal je odteraz dostupný v slovenčine,“ komentuje Marcin Glogowski, generálny riaditeľ spoločnosti PayPal pre strednú a východnú Európu.
„Takisto veríme, že tento krok pomôže začať využívať naše služby ľuďom, ktorí neboli doteraz schopní používať službu PayPal. Lokalizáciou do slovenčiny budú môcť pohodlnejšie nakupovať a predávať tovary a služby a takisto aj posielať peniaze medzi blízkymi a priateľmi jednoduchším a bezpečnejším spôsobom.“
Do konca apríla 2018 bolo jedinou krajinou s lokalizovanými PayPal službami Poľsko. V súčasnosti má PayPal okrem Slovenska lokalizované webstránky a mobilné aplikácie aj v Českej republike, Maďarsku, Grécku a Fínsku.
Na aké zmeny sa môžeme tešiť?
Používatelia na Slovensku budú mať prístup k lokálnej webstránke PayPal a neskôr k mobilnej aplikácii PayPal v slovenskom jazyku. To zahŕňa lokalizáciu nasledovných funkcií:
- vytvorenie účtu,
- správa platieb a profilu,
- inštrukcie ako sa chrániť v prípade problémov s platbou alebo nákupom,
- inštrukcie ako získať náhradu v prípade vrátenia tovaru,
- často kladené otázky,
- marketingová komunikácia,
- informačné newslettre o nových spoluprácach a výhodných ponukách v rámci lokálnych aj medzinárodných e-shopov.
- Zákaznícka podpora je naďalej dostupná v angličtine, avšak články v centre pomoci PayPalu budú už k dispozícii v slovenčine pre prihlásených používateľov.
- Slovenskí obchodníci môžu odteraz vystavovať faktúry v slovenčine, pričom všetky dôležité informácie budú mať zobrazené v lokálnom jazyku.